Gå til innhold

Hvilken rolle skal hans barn ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener at det er mest naturlig at hans barn venter oppe med faren, og ikke følger meg opp midtgangen. De kan godt ha brudepike, brudesvenn utstyr på, men siden de er hans barn, føler jeg at det er mest naturlig at de følger han, og ikke meg.

Når det gjelder bordplasseringen har jeg kunne funnet en tråd her, og da er det alt fra ikke å ha barna med under middagen, til plassering mellom besteforeldre.

Jeg har helst ikke lyst til at de skal være med, ettersom ting kommer til å dra ut, de kommer til å kjede seg og skape balluba. Dessuten har de kun farmor, farfaren er død for lenge siden.

Føler jeg beveger meg i et minefelt, og at alt jeg foreslår for å begrense styret, blir tatt som å ikke ville ha dem med. Skulle ønske jeg kunne gjøre som den mor nedenfor å si nei til å ha barna med under middagen, fordi det blir for styrete og en ikke ønsker den jobben på en sånn dag.

Ungene lyer også bare faren, og de er mye å hanskes med, og jeg vil jo helst ikke at han skal springe rundt med ungene hele dagen og kvelden, og jeg sitte igjen alene og med hele vert ansvaret helt alene, mens han springer rundt å leker/kjefter med ungene.

Får lyst å reise til LasVegas!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja sikkert ikke noe lett det der... vi var i et bryllup for 1 mnd siden.der hadde de barna med seg,men de hadde en passe pike med seg.slik at foreldrene ikke trenkte å tenke på barna. da var barna bare passe piken sitt ansvar.. det gjikk veldig bra der,men det er jo ikke sikkert at det går hos dere.

håper at det ordner seg for deg,og at dere får en fin dag (med eller uten barna)

Skrevet

Ikke bare bare med stebarn. Mine er store da. 12 og 15. De skal gå opp med meg og våre felles barn på 1 og 3. Under middagen er de så klart til stede som er så store, mens våre felles barn ikke skal være her. De skal sitte etter hans far og sambo på hovedbordet. Litt kameler å svlge i og med at jeg ikke fikk sitte sammen med faren i eldste sin konfirmasjon for en mnd siden, men jeg får heve meg over og vise at jeg er voksen og gjerne ønsker tenke på oss som en familie og involvere de ;) Hadde de vært små ville de på lik linje med mine små ikke vært tilstede. Synes det er mye styr med små barn i bryllup jeg også.

Skrevet

Nå kommer det vel an på hvilken standard og stil dere vil kjøre den dagen - får inntrykk at det ikke passer med barn som løper rundt og hyler og skriker!

I så fall anbefaler jeg at du tar dette ordentlig opp med mannen din i privat og uten å tråkke han på tærne og fornærme eller gi inntrykk at de ikke er ønsket. Blir kanskje enda lettere å få dette til dersom dere har sagt fra til andre at barn ikke er invitert på dagen??

Men hvis det er mulig å leie/ha barnepike til dem den dagen (som de også lyer), da blir sikkert mannen din kjempe glad for at de er med! Er tross alt barna hans! (Og så ville jeg tatt opp med han da, hvor viktig det er for deg at han ikke springer rundt etter dem hele dagen, men er med deg som vert og nyter bryllupsdagen sin!)

Forresten så kan det bli en fin dag også med barn tilstede - du må bare være innstilt på det - og ikke på at de kommer til å ødelegge for deg!

Lykke til!

Skrevet

Hva sier pappaen da, kan jo ikke neke ham å ha med egne barn i bryllupet sitt?

Jeg må inrømme at hadde jeg hatt stebarn hadde jeg aldri tenkt på å utelate de fra bryllupet, er jo tross alt pappaen som skal gifte seg og da hører de jo med. Jeg syntes det å leie inn en barnepike høres ut som en veldig god ide.

(har hatt ett stebarn selv i et tidligere forhold).

Tenk på ettertiden, kanskje de kommer til å lure på hvorfor de ikke var med i bryllupet deres og kommer til å syntes det er sårt å tenke på?

Skrevet

Vi har 2 barn hver, og alle 4 skal få delta på vår dag, frem til utpå kvelden en gang. De skal være brudepiker og svenner og gleder seg stort!

Det er en selvfølge for oss at også hans barn deltar, vi er jo en familie uansett hvordan man snur og vender på det.

Der bryllupsfesten skal holdes skal vi sørge for at barna kan aktivisere seg med ulike ting slik at de ikke løper og herjer. Kan ikke regne med de vil sitte flere timer til bords :-)

Prat med din mann, og finn den løsningen som er best for dere!

Skrevet

Jeg skjønner at dette ikke er lett, men prøver å tenke hva jeg ville tenkt hvis jeg var mannen din. Selv giftet jeg meg i oktober og jeg har et særkullsbarn, vi har et felles. Hvis mannen min ikke hadde ønsket sønnen min der, ville jeg blitt lei meg! Jeg tror du må inngå noen kompromisser. La barna gå inn sammen med deg og signaliser at dere er en familie nå. Da blir det enklere å sette grenser for deltakelsen senere på dagen hvis det er sånn at barna ikke kan delta på middagen. Hvor gamle er de da? Vi hadde bryllupet vårt på en fjellstue og var der hele helgen, så barna var med. Fellesbarnet som da var litt over et år ble lagt av mormor nokså tidlig i middagen, mens særkullssønnen min deltok til kakene var servert. Han var da 7 og ville ikke tatt det særlig bra hvis han var blitt utestengt.

Tenk på at dere skal fungere i mange år fremover. Du har valgt en mann med barn og bør tenke på hvordan dere skal få til å være en familie fremover. Hvis barna hans blir utestengt fra hele bryllupet kommer de for alltid til å tenke at det var du som bestemte dette og kan bruke det mot deg senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...