Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Har ei venninne som ønsker seg barn veldig, typen hennes vil ikke. Så nå er hun midt inne i et lureprosjekt der hun dropper pillene. De har ikke et langt og stabilt forhold og venninnem min kan vel ikke sies å være verdens mest modne person. Hun har knapt hadd et fast arbeide i hele livet og hobbyene hennes er å røyke hasj, drikke og drive dank. Men hun er fryktelig glad i barn. Det skal hun ha. Spurte henne i dag om hun er sikker på om hun virkelig VIL ha et eget barn. Da svarte hun "vet ikke", men hun har alikevel sluttet på pilla. Syns dette er en dårlig ide og jeg har bedt henne tenke seg om, men føler jeg ikke er den rette til å komme med pekefingeren i og med at jeg er ung selv, vi er begge 20. Hva skal jeg gjøre? Eller si for å få henne til å innse at dette er en dårlig ide? Det kan jo hende hun skjerper seg hvis hun blir gravid? Men det er vel ikke noe å gamble på. Anonym - inviter henne til å bo hos deg i to uker å følge din døgnrytme. - fortell henne hva hun faktisk mister ved å ha barn, friheten... - Forklar for henne hvor sliten du er til tider, fokuser på alt det som er negativt ved å ha barn. Anonym -Det har jeg allerede gjort, men det virker ikke som om det affiserer henne noe. Jeg har en veldig snill baby som det rett og slett ikke er mye ork med. Hadde et flott svangerskap og en rosenrød barsel tid, mulig hun tror at alle har det slik. Ikke klager jeg over tapt frihet heller. For jeg føler det ikke som noe tap. Men tror ikke hun innser hvor stort ansvar det er med barn, man må ha stabil økonomi, være på alerten 24-7, og mye, mye annet. Men vet ikke hvordan jeg skal forklare henne dette. Skjønte det ikke helt selv heller før jeg fikk babyen. Men det skal også sies at jeg hadde et mye mer ordnet liv enn henne da jeg ble gravid. Selv om jeg var bare 18 da. Anonym -Si det til typen hennes da, på en Anonym måte.... Råddåræva c¨,) -Kan noen legge dette ut på skravle forresten? Trenger virkelig tips her. Anonym -Nei guri, det kan jeg vel ikke? eller? Hvordan skulle jeg gjøre det da? Og tro det eller ei, hun sa en gang "blir jeg ikke gravid med xxx, finner jeg noen ande". Sukk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå