Gå til innhold

Nei & Nei: Høyt blodtrykk - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos JM sist uke og hun reagerte på at jeg hadde høyt blodtrykk. Det får jeg alltid på sånne kontor, men det brydde hun seg ikke om og har nå tvangsinnkalt meg til en haug med kontroller.

Har en blodtrykksmåler hjemme som jeg alltid har fått lave og fine verdier på (for da er jeg jo ikke på legekontor). Men nå har jeg begynt å få høye verdier der og. Ikke skyhøye, Men sånn mellon 120-130 over streken og mellom 80 og 90 under streken.

JM mente jeg måtte ta det mer med ro, og jeg følte jeg fikk sånn Tårnfrid-stempel i panna av henne. Men det er lettere sagt enn gjort. For det første skal jeg fullføre to artikler som skal publiseres og som jeg har jobbet med i nærmere 2 år nå (frist i oktober - super timing....). Jeg blir ikke mindre stressa av å sitte i soffan og se alt det arbeidet går i dass. Dessuten pusser vi opp både vaskerom og bad (super timing....) og har huset fullt av håndtverkere, og strøm/vann som kommer og går på dagtid.

Er det ikke vanlig med litt høyere blodtrykk mot slutten (uke 35 nå)? Og hvor fort går det når man utvikler svangerskapsforgiftning?

Blir glad for alle erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enda en Tårnfrid her :-)

Kan ikke svare direkte på det du spør om ang. svangerskapsforgiftning, men jeg har hatt helt supert blodtrykk hele veien (100/50) og plutselig i forrige uke var det steget til 132/80. Legen reagerte ikke så voldsomt annet enn at blodtrykket nå må sjekkes hver 3. dag. Men så har jeg bare 16 dager igjen til termin også da! Tror ikke det er så uvanlig at det stiger mot slutten. Hvis du får svangerskapsforgiftning er det jo ofte flere symptomer også, ødem + hodepine/synsforstyrrelser og ofte vondt i magen.

Jeg er veldig spent på blodtrykket i dag, skal på kontroll litt senere. Jeg driver og flytter i disse dager jeg da. Snakk om timing ja!! Bygger på det huset jeg flytter til, pusser opp stue + 2 soverom og flyttesjau. Er jo ikke rart trykket stiger heller.... Prøver å ta det med ro, men det er neimen ikke lett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...