Gå til innhold

Dere "potetmel på rumpa" brukere.... :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann har hatt diare hele helga, og har blitt litt sår. Han har blitt bedre i natt med krystallfiolet og krem, men i går kveld fikk jeg lånt potetmel av mamma`n min som jeg tenkte jeg skulle prøve..

Men hvor mye? Skal han bare gå med det som han ville gjort til vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare ta en god dæsj i bleien så det knitrer, men hs sa til meg at de ikke skulle gå for lenge med det for det klumper seg og lager friksjon etter en stund.

Skrevet

potetmel ?? aldri hørt om..men mulig det funker...ha på bare litt og prøv deg frem da vettu =)

Skrevet

Potetmel funker supert;) En liten dæsj i bleia 2-3 gang er i ett døgn og rumpa er fin som gull igjen!

Skrevet

Jeg bare klappet på det jeg fikk på på rumpa, jeg, Og ja, det funker :-)

Men, som det sies over her, så skift ofte, for når det blir vått blir det litt klumpete.

Skrevet

prøv med inotyol salve. Det funker dritbra på såre rumper. vi bruker bare potetmel her for å sørge for at han blir helt tørr etter bading. "Koster" det bort etterpå fordi det klumper seg når det blir vått.

Skrevet

Vær raus med potetmelet og skift bleie ofte. Jeg drysser på et par gode spiseskjeer når nødvendig... Har prøvd alle mulige salver og remedier...men ingenting slår potetmel når det gjelder effektiv behandling av bleie utslett. Jeg har 3 barn og 3 yngre søsken..og mamma sier akkurat det samme. Potetmel er genialt..det er et rent og trygt produkt og bare fordeler ved å bruke det framfor diverse salver.

Skrevet

Phu, endelig kom jeg meg inn på nettet igjen :o)

Takk for råd. Vi prøver potetmel i dag. inotyol salve har jeg prøvd på de forrige ungene, og synes ikke det hadde noe effekt. Jeg lage en salvemix i går kveld, og den har funka bra i natt, han var neste ikke så i dag tidlig, men sper på med potetmel i dag. Han har fortsatt diare.

Skrevet

Har brukt Aselli på ungane mine, kjempe fornøyd med den salva, helt unik.... Bra på et blunk:)))) Anbefalles :)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...