eple72 Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Vi skal døpe lillejenta 5 august ( så nå må vi snart finne et navn ) og trenger noen tips ang mat. . Tenkte vi skulle ha buffet , er det noen som har erfaring med noen gode , rimlelige cateringfirma .?Har ikke prøvd noen før så veldig usikker på hviket jeg skal velge. Er det vanlig å servere feks litt vin i barnedåp ? Gruer meg veldig til selve dåpen . Noen som har noen tips for å få et rolig barn i kirken ? ( håper det)
Bellen^2 Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 På navnefesten til Sebastian bestilte vi snitter fra en liten, lokal café her på Lambertseter. Da vi hadde fest for venner lørdagen etter så laget vi snittene selv og det gikk kjempegreit det også. Prisen på snitter (5 stk pr pers) lå på rundt 100kr, hvis man da ikke skulle ha luksussnitter fra Jacob's på Holtet:) Jeg har hørt at noen mener at det ikke skal serveres alkohol i barnedåp/navnefest, men vi serverte ett glass hvitvin eller to til snittene (det var steike varmt den dagen), og en cognac til kaffen. Alle er jo måteholden med alkoholen og drikker seg ikke "dritings" i et sånt lag. Ang. kirken så var jo vi aldri der (, og nå er jo Sebastian litt større enn det snuppa di vil være på den tiden, men å gi mat før man går inn, evt. ha med favorittleken (hvis denne ikke lager for mye lyd da) kan sikkert være greit. Av erfaring så går det over all forventning de gangene man gruer seg mest:) Lykke til:)
Millapril Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Som du kan lese av mitt innlegg om dåpen til Erica, var det veldig vellykket for vår del. Passet på å mate Erica masse før vi skulle inn i kirken. Og timet sovingen slik at hun sovnet under gudstjenesten. For henne var det så mye å se på i kirken, så hun var faktisk helt stille. Vi bestilte mat fra Matspecialen (http://www.matspecialen.no/) og til 30 personer ble det ikke dyrt i forhold til det vi fikk (ca. 3000). Litt varme smørbrød og litt snitter. Ingen alkoholservering hos oss, men hadde vi hatt det på ettermiddagen så kanskje vi hadde hatt litt vin til maten. Men vi spiste kl 13.00, så da ble det brus og kaffe. Kaker ble bakt av familien, så vi hadde vel ca 8 kaker! Det er bare å glede seg! Det var en fin, høytidelig dag og en flott markering av vår datter! PS: Vi er spent på navnevalget deres nå altså!
Tussi og Maja Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 He he.. Ja, dere skaper et visst forventningspress til det navnet dere nå..:-) Vi bestilte tradisjonelt koldtbord fra Marspecialen. Vi valgte dem pga at flere jeg kjenner hadde gode erfaringer med dem. Maten var veldig god, og prisen lå på samme nivå som de andre stedene vi sjekket ut. Tror det var ca 260,- pr pers. Spørs jo hvor mange dere skal be, men det er jo ikke billig. Jeg synes det var verdt det når vi slapp å lage noe som helst selv. Ang å være stille i kirka.. Ikke enkelt å gardere seg mot gråt uansett. Men jeg tok med meg Maja en god stund før det skulle begynne, og trillet en liten tur der oppe, slik at hun fikk sovet i 20 min før det begynte. Også ammet jeg selvfølgelig en del før.. Men Maja har begynt å være så nysgjerrig på nye steder, at det endte med at vi måtte sette oss på doen for at hun skulle klare å konsentrere seg om å spise. Vi tok i tillegg med smokk og en leke hun er glad i. Ellers hadde hun jo en del underholdning i å se seg rundt, studere dåpskjolen osv. Det gikk helt fint. Forhåpentligvis er det ikke en lang gudstjeneste... Jeg slo meg til ro med at man alltids kan gå ut hvis det blir for ille (selvfølgelig etter at seremonien er gjennomført:-).
Tussi og Maja Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 He he.. Vet ikke om det er noe som heter marspecialen, men jeg mente matspecialen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå