Anita65 Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Jeg er sånn strikkedame.. Prøver å få til å strikke noe nå også, men tida strkker ikke alltid til. Men holder på med noe til minsten. Syns det er veldig moro å lage noe til barna. Strikker alt ; gensre, tepper, sokker og masse mer. Flere ?
mammaTiL4gutter Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Heia. Jeg er også sånn strikker,men mer sånn i perioder :-) No er jeg i full gang med julegavene til søskenbarn-flokken til gutta. Sitteunderlag som jeg strikker å tover. strikker ensfarga men syr inn navn i en frisk farge før de puttes i maskin å toves. Veldig fornøyd med resultatet :-)) Ellers går det i labber,gensere ullbukser å sånn...
Trollmora Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Nei nå er det jammen lenge siden jeg har hatt ett håndarbeid mellom hendene. Før ble det strikkede babytepper til alle venner og familie som fikk barn. Nå er det såvidt jeg rekker å sy i knapper som faller ut av klærne, for ikke snakke om å lappe Eldstemanns bukser som stadig har hull på knærne ) Når barna blir større derimot: Da skal jeg strikke og male/tegne masse!
RajaPia Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 Jeg elsker å strikke , men etter jeg ble småbarnsmor igjen , strekker tiden ikke helt til desverre.Hater å strikke sokker.... ) Har en del påbegynte prosjekter til vesla, og de blir sikkert ferdige en gang... Eldste på 17 ønsker ikke noen av mors produkter. ) Broderer litt også , for å veksle på.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 Har du oppskrift på disse sitteunderlagene? Høres ut som noe jeg kunne klare også;-) Hilsen en som synes det ser hyggelig ut å strikke men som er superduper utålmodig:-)
Dailis Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Jeg elsker å strikke, akkurat nå strikker jeg en rosa kjole:D Me hullmønster silkebånd og perler, hehe, første jente;) Men er mye gensere og luer, jakker osv.Strikket noen hele dresser. Føler meg veldig flink når jeg strikker bukser og sokker, for det er kjedelig det. Broderte tidligere, men nå går det først og fremst i strikking og noe hekling.
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 strikker så det suser,i perioder.... men har blitt lite til ungene ja.tia strakk ikke til.nå er jeg nettopp ferdig med en froskegenser til junior.å starta på buksa.. men russesokker å slikt har det blitt mye av.mest kunsstrikk jeg har holdt på med.men når dukene blir 120cm i diameter,da går man lei til slutt. ;o)
Kena Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 Jeg er kjempe glad i å strikke, det går i gensere og ullbukser for det meste! Sokker er ikke så gøy, men med mønster går det å! Akkurat nå er det Tufsetroll det går i! Men det er fordi sommeren egentlig er en stille periode på strikkefronten og at jeg har så mye restegarn!
mammaTiL4gutter Skrevet 2. juli 2007 #9 Skrevet 2. juli 2007 oppskrift på sitteunderlag :-) ullgarn å pinne nr 5(ca) er kjempefint å bruke Mor Åse garnet de har på Rema 1000 :-) legger opp 85 masker å strikker rettstrikk fram å tilbake,så de blir riller. strikke rett opp så det blir kvadratisk omtrent. helker ei løkke i ene hjørnet, jeg hekler også en runde rundt i annen farge, toves i maskina med 2 ss grønnsåpe på 60 grader. strekkes mens de er våte.
Maud Skrevet 2. juli 2007 #10 Skrevet 2. juli 2007 Jeg har strikket masse til venners barn. Heldigvis får jeg låne en del av det tilbake... Storebror har også fått en del gensere og barnehageklær. Tynne gensere og bukser i babyull som kan brukes under regntøy og parkdresser. Minstemann har selvfølgelig også brukt dette. Til ham har jeg kun strikket et hentesett i nydelig offwhite med masse hull og mønster. Gleder meg til å kunne bruke det på nytt. Har en halvferdig genser liggende til ham også, den er for liten. Får satse på at den blir ferdig til den som vokser i magen :-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 3. juli 2007 #11 Skrevet 3. juli 2007 Tusen takk - da skal nok jeg få til noe håndarbeid også:-))
mammaTiL4gutter Skrevet 3. juli 2007 #12 Skrevet 3. juli 2007 Enkelt og fint.:-)) supert for ungene å ha i sekken på skole-tur-dag,tar liten plass og varmer kjempegodt. Har også sydd inn forbokstavene deres.....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 3. juli 2007 #13 Skrevet 3. juli 2007 Syr du store sting med ulltråd før du vasker det, eller gjør du det etterpå? Hilsen en som er helt umulig på dette;-)
mammaTiL4gutter Skrevet 3. juli 2007 #14 Skrevet 3. juli 2007 syr på før toving ja. for da blir stingene finere....:-)) heehe.:-)) .for sying har jeg da IKKE peiling på..!!! syr bare sånn "snurpe-sting" eller tette kors-sting.. men husk de krymper også sammen da,må være ganske åpne bokstaver....
Superlis Skrevet 3. juli 2007 #15 Skrevet 3. juli 2007 Elsker og strikke,men er som atpåklatten ganske så utålmodig...så det er stort sett mamma som strikker for meg:) Men det sitteunderlaget skal jeg også prøve meg på,super ide:)) Strikket litt før i tiden,har strikket noen babytepper i det siste..til venner og familie(med hjelp fra mamma..)
RajaPia Skrevet 4. juli 2007 #16 Skrevet 4. juli 2007 Hei Lurte bare på hva tufsetroll er for noe ?? Spennende med nye ideer.
Kena Skrevet 7. juli 2007 #17 Skrevet 7. juli 2007 Tufsetroll er troll i 7 forskjellige størrelser i fra 20 til 60 cm! Det er enkelt å strikke de, med fridtidsgarn o.l i pinne nr 6. Strikker en "tube" i naturhvit, fyller med vatt og strammer til rundt halsen. Tar så en sterk trad å strammer igjennom fra hode til bunn, slik formes kroppen. Tett og kompakt. Strikker så en genser i ønsket farge og valgfritt mønster. Samme med hendene. Så er det som er moro, finne ett tufsetegarn og lage hår! Jeg bruker canto og o.l Så er det å finne pynt til trollene, alt som en synes er fin og passer ett troll, perler, heklede hjerter, små duppeditter jeg har liggende, eller kommer over i skog og mark, små kongler, tyttebærris eks. Kjempe moro, så får jeg brukt litt restegarn med det samme!
Gummelillan Skrevet 11. juli 2007 #18 Skrevet 11. juli 2007 Oj, så flinke dere er! Mamma er superflink, men her har eplet trilla så langt unna stammen som overhodet mulig...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. juli 2007 #19 Skrevet 12. juli 2007 Det er nok flere epler som falt i nedoverbakke ja.........Søster og mor har alltid vært superflinke til å skape vakre ting, jeg har pennen som min styrke, og er igrunn fornøyd med det. Men jeg har kjøpt inn garn og har planer om å lage sitteunderlag altså:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå