Gå til innhold

???lurer på??


Iris:).

Anbefalte innlegg

er 14uker på vei. har en veldig hard fødsel bak meg så skal søke om keisersnitt.... jeg var hos min nye utendlandske lege og tok det opp. han sa at det var ingenting han kunne gjøre jeg måtte selv ringe sykehuset og be om å snakke med noen på den gynokologiske avd. og be om møte selv( jeg skal ikke på samme sykehus som jeg "hører " til)?? stemmer dette? føler meg som en idiot når jeg skal ringe selv.... aner ikke hva jeg skal si eller hvem jeg skal spørre etter.. legen snakka dårlig norsk. først sa han når jeg nevnte keisersnitt" åhh det er ingen problem"på gebrokkent norsk... men han kunne ikke søke for meg! skjønte ikke bæret..noen som kan hjelpe meg å fortelle meg prossessen.hva jeg gjør??

føler jeg har d travelt... er så redd jeg ikke skal få det. kommer nok til og søke på alle mulige syke hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jm søkte meg inn til samtale... Men tror det er legen som skal ta det opp. Men ring sykehuset og få vite det der, er det evt søkt om fødeplass der også? Leger er noen rare dyr innimellom, og min lege var også sein med de tingene, sånn at jm til slutt tok grep om tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det er vanlig at ringer selv ja. (selv om det er fullt mulig for en fastlege å henvende seg til syehuset ditt og)

 

Har du fått/søkt om fødeplass ennå?

 

I så fall ringer du bare fødeavdelinga/kvinneklinikken der du har fått plass og ber om "Samtale om fødemetode". Hvis de spør hvorfor kan du si du ønsker keisersnitt på grunn av "tidligere traumatisk fødselsopplevelse".

 

Da vil du først bli satt opp til samtale med jordmor, så til ny samtale med lege ca 4-6 uker etterpå.

 

Hvis du vil vite mer kan det være lurt å lese tråden "Alt du lurer på om keisersnitt" lenger ned på siden her. Der er mye forklart. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm legen min skrev søknad til sykehuset for meg, men engang jeg sa jeg ville ha ks tok ikke lang tid før jeg kom inn til samtale på sykehuse.

Merkelig lege alså =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fastlege sendte en henvisning til sykehuset angående ønske om keisersnitt. Jeg hadde nemlig på forhånd ringt sykehuset og bedt om time til ks-samtale, men fikk da beskjed at dette måtte gå via legen min... Så det er tydelig at sykehusene har forskjellige ønsker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...