Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gang iblant, et par ganger i uka tar jeg meg en røyk på verandaen etter at sønnen min har lagt seg for kvelden. Han er 5 mnd, og jeg ammer. Da går det alt fra 2-5 timer til neste amming. Hvor mye av røyken er igjen i morsmelka da?

(Jeg har ikke dårlig samvittighet for disse få sigarettene, så det er ingen vits å kjefte...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 timer etter røyk kan man amme uten at det gjør noe har jeg hørt....

Skrevet

Jeg forstod det som at røyken begynte å forsvinne fra kroppen så fort den stumpes. tror ikke det er snakk om mye og i hvertfall ikke når du røyker så sjeldent.

Skrevet

Gro Nylander sier at det er best å røyke rett etter amming, da er konsentrasjonen på topp. Gjør det samme etter hver amming.

Skrevet

Jeg har lest at den er i kroppen i 4 timer.

Skrevet

Jeg har hørt så mye forskjellig. jeg røykte og ammet. røykte rett etter amming. lot ikke være å amme henne da hvis hun var sulten. det sa også helsesøstra at hvis du har feil beregnet røyken og ammingen så skal du amme fordet.

Skrevet

Aner ikke hvor lenge det sitter der...

Men du kan jo ha i bakhodet at en hver helsesøster/lege vil anbefalle deg å amme selv om du røyker, istedet for å bruke mme... Mer stoffer osv som ikke er bra i mme enn i melka til en røykende mamma.

Skrevet

De sier at det tar 8 timer før all nikotin er ute av kroppen. ( Dette står i røykesluttbøker). Om jeg tar en røyk venter jeg 8-9 timer og kaster all melk. Vet ikke om det er nødvendig å kaste, men gjør det for sikkerhets skyld...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...