Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 En gang iblant, et par ganger i uka tar jeg meg en røyk på verandaen etter at sønnen min har lagt seg for kvelden. Han er 5 mnd, og jeg ammer. Da går det alt fra 2-5 timer til neste amming. Hvor mye av røyken er igjen i morsmelka da? (Jeg har ikke dårlig samvittighet for disse få sigarettene, så det er ingen vits å kjefte...)
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 2 timer etter røyk kan man amme uten at det gjør noe har jeg hørt....
Mammaen til Nemi Charisma Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 Jeg forstod det som at røyken begynte å forsvinne fra kroppen så fort den stumpes. tror ikke det er snakk om mye og i hvertfall ikke når du røyker så sjeldent.
Hoppetussa Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 Gro Nylander sier at det er best å røyke rett etter amming, da er konsentrasjonen på topp. Gjør det samme etter hver amming.
Pinklady og Amalie Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Jeg har hørt så mye forskjellig. jeg røykte og ammet. røykte rett etter amming. lot ikke være å amme henne da hvis hun var sulten. det sa også helsesøstra at hvis du har feil beregnet røyken og ammingen så skal du amme fordet.
Ane** Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 Aner ikke hvor lenge det sitter der... Men du kan jo ha i bakhodet at en hver helsesøster/lege vil anbefalle deg å amme selv om du røyker, istedet for å bruke mme... Mer stoffer osv som ikke er bra i mme enn i melka til en røykende mamma.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 De sier at det tar 8 timer før all nikotin er ute av kroppen. ( Dette står i røykesluttbøker). Om jeg tar en røyk venter jeg 8-9 timer og kaster all melk. Vet ikke om det er nødvendig å kaste, men gjør det for sikkerhets skyld...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå