Gå til innhold

Dyrker vi konfliktene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har diskutert dette med både stemødre og biomødre, og det kan synes som om enkelte faktisk gjør det. Dyrker forbitrelse, sjalusi og konflikter. Man skaper en konflikt, og lar den bli en så stor del av seg at den til slutt kommer ut av proporsjoner, og man får problemer med samvær og generell kommunikasjon. Dette kan være rene bagateller, som at mor ikke liker de nye skoene far har kjøpt til datteren, eller at stemor misliker at far og mor snakker sammen om karakterene til ungene sine.

Etter å ha sett på sidene som omhandler aleneforeldertilværelsen, og nyfamilier, så blir jeg forbaust av hvilke konflikter som blir hauset opp til nye dimensjoner. En alenemor var sinna fordi far betalte bidraget FØR han skulle, en stemor er forbannet på stebarna fordi de beslagelegger noe av fars tid når de har samvær. Dette er bare eksempler, og de jeg kommer på her og nå.

Og istedet for å se etter løsninger, så henter man hjelp og styrke fra andre i samme situasjon, andre som også har et høyt konfliktnivå, og dermed snurrer karusellen fortere og fortere.

Mulig jeg er på jordet her... men jeg tror egentlig ikke det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, litt ond sirkel er det nok, men ..... ;)

Skrevet

Sjalusi er gufne greier. Veldig trasig at så mange av oss ikke er modne nok til å se vekk for oss selv og gi barna, den nye generasjonen, en trygg oppvekst uten drittslenging og nedverdigende kommentarer om sitt biologiske opphav.

Nei, vi er en gjeng med egosentriske drittsekker! Bare husk på at det må mer enn en part til for å opprettholde konflikter!

Skrevet

Ja, om en ikke finner seg i alt mulig tull, så er en like stor skyld i bråket som den som finner på alt mulig slags tull.

Skrevet

Det er ikke alltid det må mer enn en part til for å opprettholde en konflikt, nei. Det holder med en part, som gjør sitt ytterste for å ødelegge og å dyrke konflikten. Hvorfor aner jeg ikke, kanskje hevn er det styrende her? Når en mor fratar en far sitt barn, og nekter samvær, så er det i enkelte tilfeller kun den ene parten som opprettholder konflikten. Og her inne er det mange eksempler på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...