Gå til innhold

Dere som har barn som sover på lammeskinn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sover de på det om sommeren også? Noen sier det er kjempefint, fordi det regulerer, mens andre sier det blir alt for varmt, og ungen svetter...

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det funka ikke her om sommeren, hun ble gjennomsvett..

Har du fått lammeskinnet allerede?

Skrevet

Brukes hele året, gullet ELSKER skinnet og vil ikke sove uten det:-)

Skrevet

Har ikke fått det enda, men det kommer i løpet av uka :-) Men, hva har barnet ditt på seg, og hvor mye over seg? Blir ikke svett?

Skrevet

Jenta mi har legat på skinnet sitt døgnet rundt omtrent siden hun ble født og hun blir 2 år i sept. Hun elsker skinnet sitt. På sommeren bruker vi bare litt mindre klær på henne ev bare bleien hvis det er ekstra varmt. Og et tynt pledd. Om vinteren bruker vi ull pysjamas og tykkere teppe. Hun har aldrig vært hverken for varm elelr for kald. Men det må være korthåret merino ull for best regulering.

Skrevet

Ja, dette er et korthåret lammeskinn av merino. Skal være ganske bra har jeg fått med meg :-) Kjøpt på Barnas Hage.

Jeg får vel bare prøve å se hvordan det går da.

Det klør/stikker ikke om de ligger på det med bar hud? Klarer enda ikke forestille meg hvordan det er å ta på, hehe.

Skrevet

Nei det hverken klør eller stikks, det er vanvittig mykt og godt;o))

Skrevet

Det er bra :-) Når jeg hører lammeskinn, tenker jeg på følelsen det er å ta på ulla til en god, norsk sau, og den er liksom ikke mye myk og god :-) Rimelig stiv i ulla, hehe.

Skrevet

Hehehe, ikke sant ;o))

Nei bare gled deg til snulla di får denne, hun kommer å elske den. Av alle kjøp jeg noensinne har gjort til ungene mine er dette det beste. Vi kjøper nok snart et nytt vi for dette er blitt temmelig slitt etter 2 år ;o))

Skrevet

Børster du det ofte eller? Har fått med meg at man skal gjøre det innimellom :-)

Skrevet

Børster???

Øhhh, har aldrig gjort det jeg..............Hmmmm?

Skrevet

Haha, nei da så. Står det på den siden jeg kjøpte det, at for å bevare mykheten best mulig, så skal man børste det med en sånn "ullbørste" av og til. Men, er kanskje ikke sånn supernøye da :-)

Skrevet

Min jente bruker det ikke lengre, hun er 9 mnd. Blir alt for varmt nå på sommeren for henne. Jeg tror ikke på alt det der med ull altså, for noen barn er veldig varmblodig og andre ikke. Tror heller det er det det kommer an på. Jeg jobber i barnehage og jeg ser at det slettes ikke er alle barn som kan gå med ull...om det er aldri så temperaturregulerende.

Skrevet

Jeg har flere skinn, og da jeg bare hadde et billig, gult skinn fra babyshop, mente jeg at dette ikke funket så godt om sommeren, hun ble klam.. Så kjøpte jeg et ordentlig skinn fra merinosau, det var noe annet ja!!! Hun sover bedre, og blir ikke klam. Har ikke fått testet det på ekstremt varme dager enda/tropenetter, men har hittil fungert svært bra (vanlig sommervarme). Så kvaliteten teller sier jeg:)

Skrevet

Jenta mi sover på lammeskinn vinter som sommer. Nå bor vi i Trøndelag så VELDIG varmt om natta blir det jo ikke så ofte her... men f.eks inatt var det 20grader ute, Minimais lå på lammeskinnet sitt i bare bleien, med et teppe over seg. Hun var akkurat passe varm, ikke svett i det hele tatt :)

ps: vi har korthåra skinn, god kvalitet.

Skrevet

Min blir ikke svett av å ligge på det. Men jeg har alltid en duk under hodet som tar av for gulp og sånn.

Skrevet

Ja, jeg prøver å legge henne på det, så får vi se. Blir jo ganske varmt her på Østlandet, så får nok testet det i varmen :-)

Dette er et korthåret et av merino sau, så skal være av god kvalitet.

Skrevet

Det blir bra det lover jeg deg ;o))

Skrevet

Javel, da stoler jeg på deg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...