Gjest Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Og det vil sambo også hehe MEN..... Vi trenger tips til hvor vi kan gifte oss, i utlandet feks? På en ambassade, eller en strand eller hvor som helst?!! Jeg vet ikke helt om jeg vil gifte meg så storslagent,og ha et enormt selskap.. For min del er det viktigste at vi blir gift... Noen som har tips til et litt annerledes bryllup?
ano`num *17.03.10* Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Vi tok det på tinghuset her hjemme Alle sa"åh, så kjedelig" Men vi synest det ble like herlig som vi ønsket oss!! Gå for den løsningen dere ønsker
doffine Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 Jeg vil gifte meg på mallorca... sjømannskirken i palma. Jeg har som du vet ganske betent forhold til en del familie, så jeg føler jeg vil ha et annerledes bryllup.. og jeg elsker mallorca:-))
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Det er litt turbulent her til tider også, og jeg vil gifte meg på MINE betingelser, ikke på andres. Jeg orker ikke ha fest,bare fordi noen synes at fest er gøy. Føler vel litt på den at alle andre har så mye å tilføye vårt bryllup, at det egentlig blir som andre vil ha det... Så vi har tenkt på diverse sjømannskirker, ambassader osv. Men hvordan går en frem? Reiser en bare nedover dit en vil og tropper opp og sier, vi vil gifte oss? Eller må en avtale og søke først? Fremgangsmåtetips takk!! ;O)
doffine Skrevet 1. juli 2007 #5 Skrevet 1. juli 2007 Ta kontakt med ambasade, sjømanskirken der du vil gifte deg... Det er alt jeg vet.. så jeg henger meg ganske så på denne tråden... Håper så at det blir noe glede i her snart... når skal du teste bula? krysser alt jeg har på kroppen for deg...
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #6 Skrevet 1. juli 2007 Tror jeg tester i helgen.. Kan jo teste allerede på torsdag, men jeg venter til mannen min kommer hjem.
doffine Skrevet 1. juli 2007 #7 Skrevet 1. juli 2007 Blir spennende dette... jeg håper jeg kan få lov å hyyyle av glede av innlegg fra deg tilhelga... :-)))
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #8 Skrevet 1. juli 2007 Stranden på Koh Samui, Thailand??? Chaweng Beach! hehe... Vi var på bryllupsreise der.... Kunne gitt mye for å hatt bryllupet der også! Paradis på jorden.... *sukk* Lengter tilbake...
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 1. juli 2007 #9 Skrevet 1. juli 2007 I Las Vegas finnes det mange muligheter for kjapt å gifte seg, og der trenger man ikke å bestille i forveien, så sant du ikke skal gjøre noe helt spesielt da. Som f.eks gifte deg i et helikopter over stripa eller noe sånt..... Sjekk www.vegas.com For å gifte seg på ambassade må man i hvertfall bestille tid et år i forveien. Jeg giftet meg i Paris for åtte år siden, og da måtte vi ringe 9 mnd før for å få tid til vielse i mai-mnd. Så hvis dere velger en av de populære stedene må man være tidlig ute. Her kan du finne info om å gifte seg i en sjømannskirke http://www.sjomannskirken.no/hoved.aspx?m=2723 Å gifte seg i en sjømannskirke er kanskje litt mer stil over det enn å gifte seg i en ambassade. Ble litt for mye kontor for min del syns jeg.... Bare stupe inn på et kontor hvor en vanlig dresskledd man viet oss, og deretter gjennom kontorkorridorene og rett ut igjen. Vips så var vi gift liksom... Vel, Paris er jo en flott by da men. Lykke til!
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 2. juli 2007 #10 Skrevet 2. juli 2007 Bryllup er noe stort,for dere 3 i familien,ikke resten av slekta. Det er deres dag,på deres premisser. Jeg hadde valgt sjømannskirken om det var meg,men alle har spesielle ønsker og ideer... Uansett-her er link... http://www.sjomannskirken.no/hoved.aspx?m=2723 Lykke til med videre drøm og planlegging.... Klem fra
4barns mor Skrevet 2. juli 2007 #11 Skrevet 2. juli 2007 Jeg vil også.. ) Det vil sambo også, så her blir det kanskje giftemål neste sommer.. )
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #12 Skrevet 2. juli 2007 Takk for god hjelp! Skal sjekke ut sjømannskirken sine sider, så går jeg foreslå ett eller annet for sambo. Så får vi se hvordan det blir.
Serial mom Skrevet 2. juli 2007 #13 Skrevet 2. juli 2007 Hei Bula! Så kos at dere skal gifte dere:-) Du,jeg kan anbefale Las Vegas med varmt hjerte! Vi gifta oss der i oktober,og er storfornøyde! Det var bare oss,ingen visste at vi skulle gifte oss eller at vi skulle ut å reise,så slapp alt kjas og mas i forkant,og ingen sure miner for måten vi valgte å gjøre det på:-) Byen er dritkul,MASSE å finne på der,og dere kan gifte dere på hvilken som helst måte dere måtte ønske! Om man vil kan man også ha stort bryllup der,alle muligheter! Hotellene er fantastiske,shoppinga er kjempebra og og og... Ja,du skjønner! skal definitivt tilbake dit igjen på ferie! Man trenger ikke være noe festmenneske eller gambler for å ha det gøy der,og det går også kjempefint med barn der borte,var flere som hadde barn med,så jeg.
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #14 Skrevet 2. juli 2007 Har faktisk foreslått Vegas for sambo, men han mente det hørtes så harry ut . hehe. Her er det en del mas og kjas,kan man si. Alle skal liksom ha en del av vårt bryllup. Jeg orker ikke å gifte meg på andres premisser. Men Når en gifter seg i Vegas, er det ekteskapet gyldig i Norge også, eller må en søke når en kommer hjem? Eller hvordan fungerer det der?
prøvekluten+3små Skrevet 2. juli 2007 #15 Skrevet 2. juli 2007 husk vitneerklæringer før dere drar hjemmenifra da..om dere ikke skal ha forlovere med da seff;o)
Serial mom Skrevet 2. juli 2007 #16 Skrevet 2. juli 2007 Du kan få det blodharry i Vegas,eller du kan få det kjemperomantisk,finnes alle muligheter! Bare man holder seg vekke fra de typiske wedding-chappelsene,så trenger det ikke bli harry! Vi gifta oss utendørs,sent på kvelden utenfor et av de fineste hotellene der nede,foran en stor,kunstig "innsjø" med masse fontener og lys. Vanskelig å forklare,men om du slår opp på www.vegas.com(her finner du show,hoteller,bryllup m.m) og ser etter fonteneshowet på Bellagio hotell,så skjønner du kanskje. Vil anbefale et bryllup på kvelden,for det blir en helt annen by når det er mørkt,mtp alle lysene og alt! Alt du trenger er å ha med pass,og når man kommer dit kjøper man en marriage license på et kontor der nede,og så er det bare å gifte seg!(lurt å ha bestilt vielse litt på forhånd om man vil ha det på en bestemt måte,kanskje i helikopter! Du kan faktisk få helikopter fra Vegas til Grand Canyon,bli via på bunnen der og fly hjem til Vegas igjen,over stripa!) Det eneste dere må huske på er å be om et bestemt stempel på vielsesattesten,som heter apostille,uten det er det ikke gyldig i Norge(man kan få det i ettertid,men er litt tungvint å måtte drive å sende til og fra USA/Norge,bare for det stempelet) Når dere kommer hjem sender dere bare attesten til folkeregisteret,så er dere lovlig gift i Norge:-)
Serial mom Skrevet 2. juli 2007 #17 Skrevet 2. juli 2007 I Vegas trenger en ikke det,men andre steder må en kanskje ha det.
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #18 Skrevet 2. juli 2007 Grand Canyon da............... i kveldssol.........hmmm gjett om jeg tror jeg har funnet det perfekte sted!!!!!
Serial mom Skrevet 2. juli 2007 #19 Skrevet 2. juli 2007 Høres supert ut,spør du meg! :-) Vi tenkte på å gjøre det der,men da hadde vi måtte bokke neon dager tidligere,så rakk det ikke. Koster ca 15 000 norske for den grand canyon-turen,tror jeg. Vi bestillte flybiletter på restplass.no til Vegas,og betalte ca. 12 000 for begge oss tur/retur. Legg litt ekstra penger i hotellsuite,det er det verdt,og velg et litt stort/kjent hotell som ligger på stripa. Hadde suite med ustikt ned på stripa,og både seng og boblebad hadde vindusutsikt ned:-) Hadde også et stort kjøpesenter i underetasjen på hotellet,og en fantastisk frokostbuffet,med ALT!(nam nam!) Er jo ikke sikkert samboeren din går med på Vegas da,men du kan forsikre han om at det er ikke så harry som det høres ut som! :-) Vi så bare èn Elvis på den langhelga vi var der!
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 2. juli 2007 #20 Skrevet 2. juli 2007 skal gifte meg i nidarosdommen jeg føler emg som ei lita prinsesse hver gang jeg er der
Fabelaktiv Skrevet 2. juli 2007 #21 Skrevet 2. juli 2007 Jeg vil også men det vil ikke min... han har vært gift og syns det holder.. lykke til med det dere bestemmer dere for.. dere kan jo få med dere fredsdommer eller lignende til en strand eller et flott sted dere har kjært kanskje.. vet ikke jeg
Serial mom Skrevet 2. juli 2007 #22 Skrevet 2. juli 2007 Forresten,Bula; Tror det bringer litt lykke å gifte seg i Vegas,for jeg ble faktisk gravid på bryllupsnatta(evt. få dager etter),og da var det 1,5 år siden jeg mista første gangen,så kan ikke ha vært heeeeelt tilfeldig at det plutselig klaffa igjen,he-he! Mista desverre på nytt,i uke 11,men ble raskt gravid etter det igjen og NÅ sitter den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå