En blå å en rød:) Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Blir så frustrert over ei venninne. Hun har en datter på 4 mnd og drikker en del rødvin + at hun drikker hvitvin, og vodka-blandinger. Hun drakk 1 glass vin og ammet like etterpå på torsdag! (ca 2 min) "Fordi vinen ikke kommer så fort til melka" Hun skjønner ikke at det er skadelig!! Hva skal jeg si til henne??? Mødre som ammer skal jo IKKE drikke før barnet er minst 6 mnd, pga at barnet ikke tåler alkoholen..Men dette går ikke inn hos min noe merkelige veninne...
En blå å en rød:) Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #2 Skrevet 1. juli 2007 denne havnet da så langt nede...
En blå å en rød:) Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2007 ingen som har noen synspunkter rundt dette?? Noen som har noe jeg kan "slå i bordet med "sort of speak?
Medavhengig mor Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 Inne på "Rusmidler" finner du en del tråder og debatter ang. rusmidler. Jeg anbefaler deg å gå inn dit i stedet for å legge ut denne tråden. Morsmelken har samme promille som blodet, og man bør derfor ikke amme når man har drukket alkohol. Drikking og amming hører ikke sammen. Gi henne et bilde av en 4 mnd baby med promille - kanskje det kan stoppe henne. Lykke til!
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Det er faktisk bred enighet om at et glass rødvin ikke er farlig å drikke mens man ammer! Når det er sagt høres det jo ut som hun overdriver litt, da.
Sjefsmegga Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 Jeg kan godt ta meg et glass øl eller vin selv om jeg ammer.. Men nå er det skjelden..og jeg tar det glasset etter ungen har sovnet for kvelden/natta hvis jeg tar det..og hun sover tross alt hele natta nå. ( 2 mnd).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå