LisaColli Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 satt og leste om den i spedbarnsboken her om dagen. der står det at man skal gå inn etter så og så mange minutter, helt til de sovner. men hva om de sover i f.eks en halvtime og begynner å skrike igjen? skal man gjøre det på nytt igjen da? eller begynne på maks min? eller gi mat? sitter og vurderer å prøve den.. er så trøtt og sliten, snuppa kan våkne hvert tiende minutt på kvelden fram til midnatt.... men skal uansett vente til 6mnds kontrollen for å få litt mer info fra hs. (jeg vet hva mange av dere mener om dette, så jeg trenger ingen innføring i hvor farlig den er, eller hvor dårlig foreldre man må være for å gjennomføre denne metoden) blir takknemlig for saklige svar
OsloMor Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Hei du! jeg har gjennom ført Ferber nå, jeg begynner på null igjen når hun har sovet i f.eks. i en halvtime. Nå er min 10 mnd da og spiser fast føde i tillegg til mm, så jeg vet at hun ikke er sulten. Begynte på torsdag, og nå sovner hun etter 4 min og sover i 4-5 timer før jeg gir henne nattpupp. Hun sovner også greit på dagen. Må jo si at jeg ikke har tro på å likke lære barna og sove, dessuten så kjenner jo en mor skrikingen til sitt barn, Orker uansett ikke å diskutere dette med Ferber-motstandere, da de ikke forstår helt hva det går ut på. Vil anbefale deg å bruke stoppeklokke når du tar tiden. LYKKE TIL, jeg vet hvor slitsomt det kan være:-)
LisaColli Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2007 takk for svar:) hun får et grøtmåltid før hun legger seg i tillegg til pupp, så jeg vet at hun ikke er sulten med en gang.. men hvis det tar litt tid før hun sovner med denne metoden, kan det jo hende at hun blir sulten kort tid etter at hun har sovnet.. og har hørt at man ikke skal gi etter å gi pupp, for da er alt bortkastet.. hehe, vanskelig.. dagen er ikke noe problem her da, heldigvis:) skal bruke stoppeklokke, takk for tipset! var det du som gjorde det, eller mannen din? har også hørt at det er mannen som bør gjøre det, slik at de ikke skal få forhåpning om pupp.. og at mor lettere gir etter, hehe.. det tror jeg på ;o)
OsloMor Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Ja, man må ikke gi pupp med en gang iallefal. Jeg gir kl.00-01.00, da har hun sovet i 4-5 timer ogjeg nattammer jo tross alt enda. Litt vanskelig balansegang det der og gi nattpupp og lære de å sove. Men poenget er, tror jeg da, at man skal kunne gi nattpupp MEN kunne legge barnet tilbake i sin egen seng igjen. Kan være lurt at pappaen gjør det, da de ikke er så bløte som oss. Fikk pappaen til å gjøre første dagene,mens jeg satt med mobilen på stoppeklokke, he-he.
LisaColli Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2007 hehe, blir vel slik her også jeg kan som oftest legge henne rett i senga etter nattpuppen, da er hun så trøtt at hun ikke bryr seg. det er kvelden som ikke går her lenger. hun er et lite stabeist, vil sovne med puppen i munnen, og får hun ikke det, ja da hyler hun helt til hun får det alikevel
somm@r Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Jeg har brukt dette på de to eldste og skal snart gjøre det med minsten. De to eldste har ikke tatt skade av det. De sovner raskt og godt og trygge om kvelden. Følte ikke at de ble utrygge når vi gjorde dette, bare sinte når de ikke fikk viljen sin. Etter en halvtime, begynner man på ny igjen. Detfår noen tøffe netter, der du selv sitter og gråter og føler deg som en dårlig mor. Men etter hvert funker det og da får dere begge deilige netter. Jeg ville gjort det før på minsten, men han er visst litt annerledes enn søsknene. Han ble helt hysterisk og så redd ut. Kanskje jeg er blitt bløt med årene, men følte at tiden ikke var inne for han ennå. Prøver nok snart igjen, men presser ikke så mye. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 Hvor gamle har dine vært når du har gjennomført denne metoden? Og den yngste som du venter med, hvor gammel er han da? Jeg er skeptisk til metoden, jenta mi er 9 mnd, men hun blir livredd, hyler hysterisk og får aldri roet seg på det viset... Og vi HAR prøvd! Det har endt i utmattelse for alle... Tror ikke det vil funke for henne, her er det bedre med trygghet - trygghet - trygghet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå