Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt med grøt til min baby på 4,5 mnd. Jeg synes det virker som om han ikke blir ordentlig mett av puppen. Er det andre som begynte med grøt på samme alder fordi morsmelk ikke var nok lenger? Hvordan oppførte babyen seg før og etter?

Jeg er usikker på hvordan jeg skal trappe opp. Har gitt smaksprøver en ukes tid nå, men han synes ikke det er spesielt godt. Hvor lang tid bør det gå før han får et helt måltid? Og hvor mange grøt-måltider er det anbefalt at så små får?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det som deg: Hun har enda ikke blitt spesielt glad i den..begynte med risgrøten noen skjeer om dagen i en uke. Har kjøpt maisgrøten og den ser det ut til at hun liker bedre. Gir ekstra mme itillegg slik at jeg ikke stresser med å få i henne grøten for metthets skyld. Har også begynt å ha litt grøtpulver i flaska så det blir som en tynn velling. Ammer som vanlig hun er 5 mnd, men ser jo at hun legger mer på seg nå og er mett i lengre perioder.

Helsesøster sa at jeg godt kunne gi henne to grøtmåltider om dagen men en annen fikk motsatt råd fra helsesøster så man får bruke eget innstinkt:-) (Hvordan trappe opp kan jeg nok ikke gi deg et godt råd på fordi jeg sliter med det selv. Så velling delen ble min måte:-) for nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...