Gå til innhold

settes det kateter når man skal ta ks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

synes det høres grufullt ut med kateter=(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

D er jeg nesten sikker på at d alltid gjøres ja...Nå har jeg ikke hatt kateter selv, men har satt på mange(er sykepleier)...og d virker ikke som om d er d mest ubehagelige de går gjennom...og de jeg har spurt sier d ikke kjennes når d ligger inne heller, men at d er litt ubehagelig akkurat når d legges inn og taes ut...

Skrevet

Ja, det gjør nok det. Du blir jo bedøvet fra livet og ned, og har derfor ikke kontroll på blæra selv. Bare slapp av (sånn som du gjør ved en gu-kontroll), så går det greit å sette inn kateteret!

Skrevet

oooff, håper virkelig ikke jeg skal ha noe ks da=)

skulle egentlig ha kateter sist jeg lå inne på sykehuset etter en operasjon men klarte å vri meg unna=)

håper jeg aldri opplever det=)

Skrevet

Er det ikke bedre med kateter enn å tisse og bæsje i senga tro?

Eller hvordan funker det der?

Skrevet

Hehe, du... Tro meg, når du ligger der og vet at om kun få minutter har du verdens herligste unge i armene, så bryr du deg null om et kateter! ;-)

Jeg fikk satt kateter under fødselen også, jeg... Jm mente blæra var så full at den stengte for fødselskanalen (det tok tid før hun beveget seg nedover), tappa av MASSE urin, og vips! kom hun nedover! :-) Kjente ingenting av kateteriseringen, skjønte ikke at det kunne være over allerede!

Skrevet

Lompa75: Kateteret hindrer deg ikke i å bæsje da, det blir kun lagt inn i urinblæra for å tømme den!

Skrevet

He he...det var det jeg tenkte, men var litt usikker ;o) *ler godt*

Har tidligere hørt at folk får skrekken når det er snakk om klyster i forbindelse med fødsel også... Kan ikke helt forstå problemet :o)

Skrevet

huff, kansje bare det ser verre ut enn det er da=)

har selv sett på flere ganger når det settes å jeg grøsser med tanken at noe skaø føres oppi slike plasser=/

skulle det bli ks så får jeg be dem bedøve meg og ikke si et ord om når kateteret settes, men at dem bare gjør det=)

takk for svara jenter, godt å vite at det er noen man kan spørre om slike ting=)

Skrevet

Jeg har sluppet å ta kateter under to operasjoner, en i narkose og en med spinalbedøvelse. Skulle egentlig ha, men klarte å grine meg til å la være, og det gikk greit, siden jeg var så "ung og sprek" som hun sa;-) Hadde ingen uhell.

Skrevet

hadde og narkose og da satt dem ikke kateter (som jeg vet om iallefall, hehe) men etter operasjonen kunne jeg ikke gå på egen hånd og en skummel sykepleier kom å mente at hvis jeg ikke kom meg på do så måtte hun sette kateter!=/

krangla å sa at det kom ikke på tale, da skulle jeg heller vente en stund å få sambo til å hjelpe meg (støtte meg o.l pga operert fot) på badet, og det mente hun ikke gikk å bla bla bla, men til slutt målte hun med et aperat hvor mye som var i blæra å da sa hun at "jaja vi får vente litt da", HELDIVIS=)

så kom snille sambo å ingen kateter ble satt=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...