Gå til innhold

Hvordan var det å bli tobarns-mamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter mitt andre barn - en gutt om seks uker. Da vil prinsessa jeg har i dag være 22 mnd. Her i huset er det (dessverre) jeg som tar meg av det meste husarbeidet, stell av barn o.l. Tror ikke pappaen blir så veldig mye mer aktiv på de områdene etter nr. 2 kommer, men han har blitt flinkere til å bruke litt mer tid på prinsessa vår etterhvert som hun har blitt eldre.

Ser ikke helt for meg hvordan det blir når gutten kommer. Føler det er leeenge til, men så har det gått opp for meg at det faktisk ikke er så lenge til likevel. Er mye mer avslappa denne gangen. Har ikke gjort noe særlig klart. Ser for meg at det må bli litt mer rutiner i hverdagen med to barn. Kan ikke sove like mye som med førstemann. Hun skal jo nå i bhg 3 dager i uka og hun må ha mat og fortsatt skiftes bleier på. Tror vi kommer til å kose oss sammen - barna mine og jeg under permisjonen, men blir det veldig travelt.

Hvordan var det hos dere?

Hva var den største overraskelsen eller gikk alt som forventa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"en er som ingen - to er som ti"

det er noe i det:)

men uansett...barnefar her flyttet når jeg var gravid med nr to...så jeg var alenemor til mine to små fra starten av....eldstemann var 1 år og 15 dager når minste kom til verden...men det gikk masse bedre enn det jeg hadde trodd det skulle gå!!!! ble virkelig mere behov for faste rutiner ol. men det var bare bra for både meg og barna:)

jeg hadde begge hjemme det første året...det angrer jeg litt på nå...siden da kunne han fått lekt sammen med andre barn og jeg fått slappet av sammen med babyen....men vi koset oss hjemme alle tre vi:)

Det var travelt...det var det...er det enda til tider sånn sett...de er 2 og 3 nå....

skulle jeg på butikken ( når de var baby begge to) måtte jeg ha barnevakt for den ene....skulle jeg besøke noen eller uansett bare en trilletur, tok det iallefall 1 time fra jeg begynte å tenke på det til jeg kom meg ut døra....om ikke lenger...

men det er rart hva en får til når man må...bare man er innstilt på det så kan en flytte fjell....jeg er til tider imponert av meg selv at jeg klarer å komme meg gjennom en dag uten å stupe...jobber 100% for at økonomien skal holde også.

men noen store overraskelser var det ikke...ta dagene som de kommer å ikke ha så mange planer og avtaler i løpet av en dag....for det er barna som kommer til å styre dagen heretter:)

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

vet du hva? e syns overgangen fra 0-1 var større enn fra 1-2.. kommer mye ann på hvordan ungane e. Min første var kolikkbarn..skreik heiletiden, keiserinna er som en drøøøøøøm. Så syns faktisk det var mer slitsomt å bare ha 1, enn 2=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...