Gå til innhold

Et spm. til dere som har hormonspiral.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde blødninger i 8 mnd etter innsetting. Etter det har jeg hatt 2 mnd med vanlig mens syklus, 3 uker opphold 1 uke mens. Er dette normalt med hormonspiral? Jeg trodde at mensen skulle gi seg helt. Hva er deres erfaringer? Jeg begynner og lure på om den kan ha falt ut ( men jeg har jo ikke blitt gravid heller). Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Fru Strert
Skrevet

Du skal kunne kjenne trådene oppe i skjeden. Hvis du ikke kjenner dem ville jeg fått sjekket om den er på plass. Har hørt om at de kan falle ut ved feks store blødninger (derfor skal man sjekke om trådene er der etter en blødningsperiode). Det er normalt både å blø og ikke blø.. Jeg har hatt hormonspiral to ganger, første gangen blødde jeg uregelmessig i 6 mnd så stort sett blødningsfri men kunne ha småblødninger med ujevne mellomrom. Denne gangen blødde jeg uregelmessig i 6-7 mnd, men har nå stabilisert meg på at jeg har "mensen" som vanlig hver fjerde uke eller noe, men blør mye mindre. Reagerer altså forskjellig på den denne gangen (har født et barn i mellom)

Skrevet

Jeg tok min ut etter 8 mndr med blødninger i hytt og pine....

 

Men det som sto i pakningsvedlegget mitt var at ca 20% mistet mensen helt,og at de fleste ville få mindre mens. Men var ikke unormalt at den gikk som vanlig eller i noen tilfeller også kunne bli verre....

 

Kjenn etter om du kjenner trådene du :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...