Gå til innhold

Hei jenter! Da kommer endelig min fødselshistorie!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag den 11.6 reiste jeg inn på føden for igangsettelse pga av stor bebi å STOOR mamma:)

Fikk modningskapsel klokka 0945. Ble så sjekket kl 1545, hadde da litt fremgamg å JM lurte på om fødselen var i gang så hun turte ikke sette ny modningskapsel, men snakket med legen å skulle avente til klokka 1800. Kl 1720 gikk vannet av seg selv å jeg ringte da hjem til gubben å sa han kunne tenke på å komme innover snart. Han kom ca 1900 å da eksploderte rieaktiviteten!! Etter det gikk det i ett!!!!

Jeg supa lystgass som berre faen, men sa til JM at om ho trodde fødselen ble langvarig ville jeg ha epidural. Det fikk jeg noe senere.

Litt over midnatt hadde jeg 6cm å jeg tenkte JA dette går unna! Å da var det stopp. Kl 04 hadde INGENTING mer skjedd, og legen ville gi det en halv time å om ingenting mer skjedde ble det KS. Men da ble det plutselig 2cm på en halv time. Så KS ble utsatt. Pulsen på jenta var høy hele natta uten at de forsto hvorfor. Å jeg kjente kun 1 spark på flere timer. De lurte også på om ho låg rett der inne, men mente tilslutt at det gjorde ho.

Så stoppet alt opp igjen. Jeg var så jævli sliten at jeg hadde nesten gitt opp alt. Legenerente inn å ut å diskuterte va de skulle gjøre, å jeg begynte å bli irritert for at ingenting skjedde! Jeg hadde da 9cm, å JM mente jeg skulle ha litt trykketrang, det hadde jeg ikke et snev av.

Så fikk jeg så vondt i høgre side. Fylte en bleie med blod, å da ble det fortgang i saker! Ble lempa over i ny seng, satt inn kateter å barbert i full fart. (av ei JM som var elendig i barbering! Ikke bare det at det ser jævli ut, men ho kutta meg flere plassa)

Siden jeg lå med epidural slapp jeg narkose å pappaen fikk bli med inn.

Jenta kom klokka 0824 etter hastesnittet.

Fikk vite at morkaka hadde løsnet, jenta låg feil så ho hadde ikke komt ut uansett. Men ho var sprek å fin!

Vitale mål var 4020g og 53cm. Å kom 9 dager før termin.

Jeg vil IKKE anbefale KS. Mye vondt etter, å så mye som jeg ikke kan gjør på 6 uker etter!

Så jeg fikk både i pose og sekk. Nesten en hel fødsel + en KS.

Har også gått ned mye i vekt :) 20 kg på under 3 uker, men på grunn av den forbanna KS greiene så klarer jeg ikke bruke dongribuksene mine!!!

Lille gullet våres sover for det meste å er exemplarisk! Akkurat som bestillt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med jenta ;)

synd fødselen ble sånn da, men utrolig bra at de gjorde det også og at alt er bra med dere nå....

får håpe du kan bruke buksene dine snart ;)

kos dere...

Skrevet

Takk for det:)

Ja var ikke sånn jeg hadde tenkt at fødsel nr 3 skulle bli. Hadde venta den skulle bli litt lettere enn de andre, men istedenfor ble det den værste!

Ja buksene kommer etterhvert:)

Å vi koser oss glugg fordærva:)

Skrevet

nei ting blir vel ikke alltid som forventet =/

men bra dere koser dere nå da hvertfall.......

goood sommer ;)

Skrevet

Hei, gratulerer så mye med babyen!!! Jeg har et spørsmål til deg. Jeg har født en gutt til termin som var 4600 g og 55 cm så denne gangen er jeg veldig redd for størrelsen til babyen. Jeg er 36 uker på vei i dag. Skal få en undersøkelse om 2 uker for å se hvor stor han nye er. Fikk du den undersøkelsen hvor de måler størrelsen til babyen? Og hva er reglene? Hvorfor ble det bestemt at du skulle igangsettes? Tusen takk for svar.

Skrevet

Gratulerer!!!

Kan godt forstå at det er veldig frustrende når fødsel ikke ble som du hadde tenkt.

Men når jeg leser historien din tenker jeg at fy søren vi skal være så glad for å bo i dette landet, du og babyen hadde mest sannsynlig ikke overlevd hvis du hadde hatt tilsvarende fødsel i et fattig land (du hadde iom ikke anet sluppet å irritere deg over sykepleiere som ikke er så flinke til å akutt barbere andre eller at du ikke kan bruke dongribuksa di).

Skrevet

Gratulere så mye med en liten prinsesse. Huff at du har hatt så mye vondt, det er vist veldig forskjell. Jeg har hatt to keisersnitt og har ikke hatt mye vondt. Det siste for 5 dager siden.

Godt det gikk fint med jenta di, kos dere masse.

Skrevet

mammatilgabe: Det begynte vel egentli med en samtale om evt KS, men sykehuset gjør jo nesten hva som helst for å sleppe det så da gikk vi inn avtale om at jeg skulle settes igang tidligere.

Jenta var også "stor for alderen" så det var ingen fare der. Jeg hadde et symfysemål på 43cm før jeg ble igangsatt så du kan godt si at jeg var stor over magen. Jeg hadde også veldig mye vann i kroppen. Så det var vel hele sulamitten som gjorde at jeg ble satt i gang.

Jeg er ivertfall glad det ble satt i gang før tiden.

Å jeg er veldig glad jeg bor her jeg gjør ja!! Jeg hadde vel mest sannsynlig ikke levd for å sette noen til verden etter den første heller om jeg hadde vært i et u-land. Som legen sa:noen er født til å føde barn, men du er ikke av dei:) Så nå har jeg fått 3 å er desidert FERDI:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...