Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Jeg har store problemer med å la være å spise godterier, chips, sjokolade, drikke brus osv om kveldene. Det gjelder hver kveld også!! Mannen kan IKKE hjelpe meg, for han er minst like ille selv. Sukk... Hvordan skal dette gå?? Hvordan er det med dere? Hva kan jeg trykke i meg i stedet for alt dette "dritet"? Hjeeeeeeeelp. Jeg mangler viljestyrke!! (men jeg HAR sluttet å røyke for 20 uker siden, bare for å ha sagt det. hehe)
Tulletutta Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 He he, legen min truet me KS om babyen blei for stor og den eneste måten og forebygge det er jo å ikkje ete for usunt. hjalp veldig godt på for meg he he..
annie-77 Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 Flott med røykeslutt da, Grattis! Har slitt med "godissyken" selv en stund nå, det er fryktelig! Mitt råd er og spise mer sunn mat, spis gulerøtter og frukt. I starten skal du ikke tenke på det godiset du spiser, men konse om og alltid spise noe sunnt før det usunne. Kjøp i hus f.eks mandler, rosiner, gulerøtter, knekkebrød og god ost. Når søtsuget kommer nå du spise et av disse alternativene først, og så godiset. Brusen er og dum, så kjøp inn gode juicer el.l (Sjokolademelk er faktisk bedre enn brus, for det metter litt også..) og drikk et glass med noe annet før brusen. Jeg merket allerede etter et par dager at jeg spiste mindre godis, og nå har jeg skjerpa på mer grønnsaker til middagen, mye mindre søtsug nå. Tror det vanskeligste er og komme ut av vanen. Tror du dette kan funke for deg? For å redusere småspisinga på jobb, spiser jeg nå havregryn m varmt vann, melk og sukker til frokost og føler meg absolutt mett lenger av dette :-) Lykke til :-)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 er i uke 28 og i går pakka jeg i meg masse greier altså. var helt stappa!!! Ble en liten sjokolade i dag da:) hehe, men mitt problem er mat lysten. Spesielt på kvelden, føler jeg er umettelig!!! Har ikke så mange tips, men vi prøver iallefall å gå en liten kvelds tur.. Men får så mye kynnere når jeg går, så er som regel en20 min, men bedre enn ingenting:) Spis mat først før du spiser snop? Hmmm... *tenke*
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #5 Skrevet 1. juli 2007 ikke kjøp inn snop! det en har i hus blir også spist:)
_-Nistrik&enettuG-_ Skrevet 1. juli 2007 #6 Skrevet 1. juli 2007 Skjønner godt hva du mener jaaaa... klarer liksom ikke å la være har nok litt med den røyken å gjøre. Sitter og "tøstespiser" fordi jeg kjeder meg i dag he he mannen min har jobba siden kl. 7 og kommer ikke hjem før kl. 1...... Men som et gammelt ordtak sier: begynn aldri slankekuren før en mandag :-P så får vell gå til anskaffelse av noen kg. gulrøtter i morgen ja *sukk*
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. juli 2007 Takk for tips. Det hjelper å høre at man ikke er den eneste også. Kjenner faktisk at motivasjonen kommer snikende. Skal tameg en tur i butikken i morgen uten mann og barn. Bruke lang tid og finne masse sunt som man kan lage, og masse grønnsaker. Og o'boy og melk. Og havregryn. YES. Nå skal det bli andre boller. Skal kjøpe inn masse, for jeg hater å kaste mat i bosset, så da MÅ jeg spise det så det ikke blir ødelagt. Hehe... Skal lure meg selv her! Er kveldene som er problemet mitt. Flink hele dagen. Kanskje FOR flink sånn at søtsuget blir tredoblet... Skal begynne å gå tur om kveldene!! Tusen takk, jenter. Kom med flere forslag hvis dere har noen!!
annie-77 Skrevet 1. juli 2007 #8 Skrevet 1. juli 2007 Flott at vi klarer og sende litt gode vibber :-) Men noen som vet hvorfor vi blir så hule på kveldene??? (på meg har det liksom ikke noe og si hvordan jeg har spist på dagen :-()
_-Nistrik&enettuG-_ Skrevet 1. juli 2007 #9 Skrevet 1. juli 2007 Si det ja.... med meg er det i allefall sånn at tar jeg først en bit så klarer jeg liksom ikke stoppe før det er tomt.......... Tror kanskje jeg skal satse på litt seinere middag og kanskje legge meg litt tidligere. Så slipper det bli så mange timer å være "småsulten"??!! he he alltid en plan meeeennn....
ruffen Skrevet 2. juli 2007 #10 Skrevet 2. juli 2007 Hva med å gjøre som mange gjør når de slutter å røyke. Gi seg selv en liten belønning etter visst antall dager/uker? En liten ting, eller en pose smågodt, eller lignende. Få med deg mannen din også. Han har sikkert ikke vondt av å legge om kostholdet litt han heller, viss det går i mye søtt. Ingen har det. ) Det finnes mye godt som ikke plent er så usunt. Fersk frukt er jo veldig søtt og godt. Fruktsalat med melon, banan, pære, eple, fersk ananas, jordbær osv..mmm..ble helt sulten her. ). Viss du føler du må ha litt ekstra i tillegg, så ta en klatt med vaniljeis på. Gir sikkert også med yoghurt. Eller lag en smothie med masse gode frukt og bær i stedet for brusen. Litt mer arbeid, men minst like godt! Kjeks med litt smør og en ost du liker godt smaker også veldig godt om man er litt småsulten. Eller en god salat med pasta, skinke, ost, tomat, agurk, avocado..etc..etc... Nøtter og rosiner kan sikkert også hjelpe på godtesuget. Jeg har ikke så lyst på søte ting, men av og til, særlig på kveldene får jeg så lyst på skikkelig fet mat...pølse, hamburger, bacon osv..hehe..en blir litt rar av å være gravid. Av og til skader jo ikke, men faktisk så hjelper det å bare overvinne lysten å spise ei skive med noe godt i stedet. Lykke til! )
Nillo Skrevet 2. juli 2007 #11 Skrevet 2. juli 2007 Eg pleier å gå og pusse tennene, frister ikkje så mykje med snop når ein har tennkremsmak i munnen. Det hjelper for meg iallefall
To barns mor og 75-modell. Skrevet 2. juli 2007 #12 Skrevet 2. juli 2007 Spis mer til middag. så du er stappa mett på sunn og god middag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå