77modell Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Mandag den 11.6 reiste jeg inn på føden for igangsettelse pga av stor bebi å STOOR mamma:) Fikk modningskapsel klokka 0945. Ble så sjekket kl 1545, hadde da litt fremgamg å JM lurte på om fødselen var i gang så hun turte ikke sette ny modningskapsel, men snakket med legen å skulle avente til klokka 1800. Kl 1720 gikk vannet av seg selv å jeg ringte da hjem til gubben å sa han kunne tenke på å komme innover snart. Han kom ca 1900 å da eksploderte rieaktiviteten!! Etter det gikk det i ett!!!! Jeg supa lystgass som berre faen, men sa til JM at om ho trodde fødselen ble langvarig ville jeg ha epidural. Det fikk jeg noe senere. Litt over midnatt hadde jeg 6cm å jeg tenkte JA dette går unna! Å da var det stopp. Kl 04 hadde INGENTING mer skjedd, og legen ville gi det en halv time å om ingenting mer skjedde ble det KS. Men da ble det plutselig 2cm på en halv time. Så KS ble utsatt. Pulsen på jenta var høy hele natta uten at de forsto hvorfor. Å jeg kjente kun 1 spark på flere timer. De lurte også på om ho låg rett der inne, men mente tilslutt at det gjorde ho. Så stoppet alt opp igjen. Jeg var så jævli sliten at jeg hadde nesten gitt opp alt. Legenerente inn å ut å diskuterte va de skulle gjøre, å jeg begynte å bli irritert for at ingenting skjedde! Jeg hadde da 9cm, å JM mente jeg skulle ha litt trykketrang, det hadde jeg ikke et snev av. Så fikk jeg så vondt i høgre side. Fylte en bleie med blod, å da ble det fortgang i saker! Ble lempa over i ny seng, satt inn kateter å barbert i full fart. (av ei JM som var elendig i barbering! Ikke bare det at det ser jævli ut, men ho kutta meg flere plassa) Siden jeg lå med epidural slapp jeg narkose å pappaen fikk bli med inn. Jenta kom klokka 0824 etter hastesnittet. Fikk vite at morkaka hadde løsnet, jenta låg feil så ho hadde ikke komt ut uansett. Men ho var sprek å fin! Vitale mål var 4020g og 53cm. Å kom 9 dager før termin. Jeg vil IKKE anbefale KS. Mye vondt etter, å så mye som jeg ikke kan gjør på 6 uker etter! Så jeg fikk både i pose og sekk. Nesten en hel fødsel + en KS. Har også gått ned mye i vekt 20 kg på under 3 uker, men på grunn av den forbanna KS greiene så klarer jeg ikke bruke dongribuksene mine!!! Lille gullet våres sover for det meste å er exemplarisk! Akkurat som bestillt!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Puh. Hektisk, men det endte jo bra ) Gratulerer kjempemasse med prinsessen! Jeg bare lurte på en ting. Du skriver STOOOR mamma. Er det lov å spørre hvor stor? Tenker siden du ble satt igang 9 dager før termin. Jeg la på meg 25 kg i forrige svangerskap og er livredd for å gjøre det denne gangen også siden jeg hadde 10 kg for mye fra start denne gangen, hvis du skjønner... :o/
77modell Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2007 Jeg la på meg ca 25kg. MASSE vann! å et symfysemål på 43cm. SÅ magen var enorm! Trøsta er at det går fort av igjen:)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Mitt gjorde ikke det..... ( Ble aldri kvitt de 10 siste. Men denne gangen kan jeg ikke legge på meg 25 kg. Er på god vei, da. Gått opp 10 allerede. Skal skjerpe meg fra i morgen av ) Du er så heldig som er ferdig og kan kose med babyen din. Sukk.... Gleder meg til det er min tur ))
77modell Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2007 Det er SÅÅÅÅ hærli! Koser oss MASSE! Tror vi koser oss mer og mer til eldre vi blir gitt! Lille gullet er berre så deili kan ikke få nok av ho liksom:) Den som venter, venter ikke forgjeves:)
doffine Skrevet 1. juli 2007 #6 Skrevet 1. juli 2007 åååå så koselig å ha deg her inne igjen:-)))) kosemoseoverdose...
77modell Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. juli 2007 Hei doffine:) :) Ja måtte berre inn no en tur! Har vært så mye bra vær i det siste at vi har stort sett har vært ute hele dagene:) Går med dere da?
doffine Skrevet 1. juli 2007 #8 Skrevet 1. juli 2007 jeg har vært litt lite online i helga... og et par dager før der også... skjedd litt kan en si.... gleder meg til fine bilder av veslemor jeg:-)
77modell Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. juli 2007 Ho har masse mørkt hår:) Å jeg hadde masse halsbrann så det stemmer ivertfall at mye halsbrann betyr mye hår:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå