Gå til innhold

Hva skjer med permisjonen hvis

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg blir sykmeldt pga fødselsdepresjon? Mister jeg tiden pga dette? Det er så dumt å føle meg så elendig nå som jeg bare skal nyte livet med jenta mi, men vi har hatt et forferdelig kjør siden hun ble født, og jeg har alltid prøvd å være sterk, men brøt helt sammen på fredag.... Hvis jeg blir sykmeldt, og pappa kan være hjemme og hjelpe meg, hva skjer med tiden jeg har igjen i perm, lønn osv? Noen erfaringer? trenger sårt hjelp.... Snuppa er 6 mnd....ble født 6 uker for tidlig, vært mye innlagtpå sykehus.... Føler at jeg har mistet så mye tid........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mister desverre den tiden du er sykemeldt ja. Du er jo hjemme uansett, og det blir da mannen din som får den tiden.

Skrevet

Hvis du blir sykemeldt kan pappaen overta permisjonen.

Skrevet

jeg mener bestemt du kan få utsatt permisjonene jeg da men,,, når du er syk, å får en lege til å skrive det..

men er ikke sikker,, det står helt sikkert på nav sine sider

Skrevet

Fordi da hun var innlagt i to uker da hun var to mnd, fikk pappa pleiepenger for å være med henne der. Men hun var ikke alvorlig nok til at jeg kunne få det da, (selv om hun lå i respirator......helse norge....) men de innså dette senere og jeg fikk skjema til pleiepenger 2 mnd senere, men har ikke levert dette. Har jo fått permisjonspenger, men tiden da? Kanskje jeg kunne fått utsatt perm 2 uker? Og va med de 2 ukene hun var innlagt på nyfødtintensiven da hun ble født? Av de 6 mnd hun er nå har hun ligget tilsammen i nesten 6 uker på sykehus....

Skrevet

er d sånn at du er avhengig av pengene da?? du kunne jo tatt permisjon uten lønn tenkte jeg på... det har du jo rett til..

men jeg tror helt sikkert at du kan få utsatt det, har lest d ett sted.. men d må nok søkes om,,

jeg var utrolig plaget med bekkenet under og etter svangerskap, å da leste jeg litt om dette,, men det gikk over, å jeg tenkte ikke mer på det,, ta en telefon til nav i morra å hør du=) men det du også kan gjøre uten at noen kan si noe, er jo at du sykemelder deg etter permisjonen din,, rett på sykepenger etter permisjon, så fremt du har rett på sykepenger selvfølgelig

Skrevet

Hvis barnet er så sykt at det må være på sykehus (som i deres tilfelle) kan det søkes om å få permisjonen "utsatt" tilsvarende.

Slik som jeg oppfattet ditt spørsmål i hovedinnlegget gjalt det din egen sykdom/sykemelding. Du kan ikke få "utsatt" permisjonen din selv om du er syk, men far kan overta permisjonen. Dette er fordi det er ikke mors rett til å være hjemme med barnet som skal ivaretas, men barnets rett til å ha en omsorgsperson hjemme (som blir far i dette tilfellet).

(Litt kronglete formulert ja...)

Skrevet

Ja, har desverre ikke råd til å gå hjemme etter perm, uten lønn........ det hadde jo vært drømmen. Og spørsmålet gjaldt begge deler, jeg føler at jeg er syk nå og trenger hjelp, og ja vi har mistet 6 uker av denne dyrebare tiden, på sykehuset....

Når man er sykmeldt, får man 100% lønn da? Nå har jeg 80%.....

Tusen takk for svar!

Skrevet

hvis du blir sykemeldt etter permisjonen din er jeg faktisk ikke sikker på om de går utifra det du tjener nå, eller det du hadde før du gikk i permisjon,, men d kan du jo forhøre deg om,, men den tiden babyen din lå på sykehuset kan du i allefall søke om å få utsatt,,,

det er nødt til å være noen okay regler for dette, alle er faktisk ikke friske etter en fødsel,,,

helt sikker på at det ordner seg for deg=)

lykke til,,,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...