Blue Lady Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Les forhistorien her: http://www.dinbaby.com/forum/thread/9713175 Jeg km inn til en sur og kald overlege. Hun var ikke interessert i å undersøke meg nedentil. Både jordmora mi og fastlegen min, som jeg har hatt en fin dialog med ang. dette har sagt at om det bør bli KS bør vurderes ut i fra hvordan arrene er, hvordan jeg er sydd og hvordan "veggen" mellom nr2 og nr 3 er. Siden legen ikke ville undersøke meg så ble saken rimelig klar for min del. Jeg tar IKKE sjansen på å føde vaginalt når ingen vet hvordan det ser ut der nede og om det er forsvarlig å føde vaginalt. Jeg risikerer tross alt ganske mye, litt kjedelig å ha en lukkemuskel som ikke fungerer som den skal resten av livet pga en lege som har for stor tro på seg selv til å ikke gidde å undersøke meg. Hun prøvde å overtale meg, men jeg sa at jeg ville ha KS, så hun sendte "søknad" til operasjonsfolkene. Jeg forsto det hvertfall på henne som at jeg får innvilget KS, men at søknaden er mer av formell art for å få meg inn i systemet deres. Skulle få brevi posten om dato og tid. Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar å få det brevet? Er jo tross alt bare 6 uker til jeg er 40 fullgåtte uker, så det er jo litt greit å vite dato ganske snart. Huff, kjenner jeg gruer meg til KS også jeg.. må sette meg ned å søke på nett nå..
uups123 Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 ja du får bare smøre deg med tålmodighet..Jeg er 38 uker på vei og har enda ikke fått brev..
ღ2barnsmamma 09ღ Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 Ønsker deg en masse lykke til DRITTLEGER sier jg bare!!!
hund&barn@fullrulle Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Jeg fikk jo vite at det ble ks i uke 20 eller noe... Fikk brev etter et par tre uker om innleggelsesdag og alt, så her gikk det fort. Skjønner du gruer deg litt, men min erfaring er at ks er en nesten like fin opplevelse som fødsel, og på de fleste måter bedre for oss som ble så ødelagt og hadde komplikasjoner ved første fødsel. Smertene etter på var også mindre enn etter en perinelaruptur og masse sting i allefall. Etter fødselen ble jeg lagt i narkose og sydd, ved ks ble det jo spinalbedøvelse og jeg var våken hele tiden og var med jenta nesten hele tiden. Hun var bare borte da hun ble veid og stelt og når jeg ville sove en time... Dette går så veldig bra, så ro deg ned og vær glad for at du sikk ks. Lykke til
annie-77 Skrevet 1. juli 2007 #5 Skrevet 1. juli 2007 Du må i hvertfall etterlyse svar i beg. av uke 37, fra uke 38 regnes jo som innenfor termin om fødsel starter da. Ikke mulighet for og bli sjekket på nytt et annet sted?Du fikk jo ikke forventet oppfølging hos legen der du var. Kan jo hende alt er ok for en vanlig fødsel. Kjedelig og møte sånne mennesker!
Blue Lady Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. juli 2007 Ja, er jo på en måte "vant" til å ha vondt etter fødsel, kjenner jo ikke til noe annet. Som jeg sa til JM, så er det bedre med et KS på magen, enn i baken (som tross alt skal brukes til noe når man har vondt). Hadde jo vært greit å hatt datoen snart, mtp. trygdekontoret og permisjonen min. Kommer jo til å miste deler av permisjonen min (de 3 ukene før fødsel) siden dette regnes ut i fra termin.. skal jo kanskje ha KS opp til 2 uker FØR termin.. da mister jeg jo 2 uker jo :S
Blue Lady Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. juli 2007 Vet ikke helt om jeg kan sjekkes andre steder. Har bare ett sykehus her, så skal jo uansett føde der jeg var til undersøkelse.. Verken legen min eller JM har kompetanse til å si noenting om hva jeg bør gjøre med bakrunn i hvordan ting ser ut nå.
hund&barn@fullrulle Skrevet 1. juli 2007 #8 Skrevet 1. juli 2007 Jeg fikk ks 12 dager før termin... Ca der som er vanlig ja. Skal love deg det er bedre med sår på magen enn der nede... Selv om det var litt leit å komme seg ut av sengen de første dagene da. Ha ha. Måtte ha en sånn spesiell gammelmannsstil, men bedre enn å ikke kunne flytte beina og å være drit redd for å gå på do Trygdekontor osv bryr seg ingenting om ks datoen du får, de regner alt sitt etter de får fødselspapirene uansett, men du selv kan jo regne ut permisjon da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå