en-to-tre Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Skal til paris, og lurer på hva som er den enkleste og billigste måten å komme seg fra flyplassen Orly og inn til sentrum? Skal bo like ved Louvre... Tenkte å ta en dagstur til euro disney og lurer på det samme dit.ellers, er det noe spes dere anbefaler å få med seg? leser at noen anbefaler klippekort på metroen, hvor får vi kjøpt det? På forhånd takk for hjelpen:)
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Det går metro fra flyplassen og inn til Louvre. Det går metro til Euro Disney også (men jeg anbefaler heller Asterix-parken). Klippekort fungerer som bare det. Kan kjøpes på de fleste stasjonene og i endel kiosker. Ellers har de fleste stasjonene betjente luker (mener jeg å huske) så det er mulig å spørre der. (noen år siden jeg har vært der nå, men det var slik de gangene i hvertfall). Ellers er folk veldig hjelpsomme, og taxi er ikke svindyrt (så dersom dere ankommer på kvelden vil jeg vel anbefale det...).
MaryPopp☆2-barnsmor Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 Hei hei! Vi lå også på et hotell like ved Louvre, og tok metroen fra orly og til rett utenfor Louvre museum.. veldig lett å finne riktig tog!! Vi var ikke på Euro Disney, så det kan jeg ikke hjelpe deg med..
Stor_smil Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Vi tok buss fra Orly inn til Paris. Man før forhåndskjøpt bussbiletter på nettet, eller kjøpe dem på Orly. Bussen stopper ved La defense, der kan man ta metroen videre dit du skal. Sjekk ett metrokart på nettet og planlegg reiseruten, så vet du at du havner riktig. Klippekort på metroen fåes kjøpt på metrostasjonene, vi kjøpte ett kort som varte i 5 dager, da det lønnet seg. Da kan man ta metroen ubegrenset mange ganger i de 5 dagene. Til Disney land går det tog fra gare du l'est,tror jeg.. kjempeenkelt å finne frem. Ellers må dere få med dere: båttur på seinen, eiffeltårnet, kafé tidlig på morgenkvisten på ett travelt fortau, lunsj i en av paris sine flotte parker, louvre, notre damme, vin på trappen opp til sacre cæur, shopping langs gatene i la bastille.. og masse masse mer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå