Gå til innhold

Hva forventer dere av tanter/faddere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..Er enebarn selv, men sambo har to søstre som da er både tanter og faddere.. Siden lillemor har en liten familie ønsket vi at fadderne skulle være delaktig, og tok en prat med de om det...at vi ønsket faddere som var tilstede og delaktige, ellers var det ikke aktuelt..;"joda," sa begge to. Men nå er hun 9 mnd og fremdeles ikke blitt passet av tantene sine og sett henne et FÅTALL av ganger. Hun ene har tom sagt at det ikke er aktuelt å passe før hun kan prate..!!?!!!! Begge to er rundt 40 år og har barn selv. Jeg er utrolig skuffet og synes det er FRYKTELIG dårlig...Forventer jeg for mye? Desverre er det veldig lite jeg kan gjøre med saken, men synes altså det er veldig trist for barnet vårt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forventer ikke noe spesielt, bare et besøk av og til.

Men nå har mitt søskenbarn som er en av fadderne til begge barna våre sagt ifra seg kontakten med meg.

Så hun bryr seg fint lite om hun er fadder til begge barna våre.

Skrevet

Ikke så mye, egentlig.

Det blir jo noe helt annet når man har gjort det klart på forhånd hva man forventer, sånn som du gjorde, og de fortsatt sier ja til å være faddere. Da synes jeg det er dårlig gjort å oppføre seg slik de gjør og å vise så liten interesse.

Skrevet

Jeg forventer ingenting av hverken tanter eller faddere.

Heldigvis har ungene mine tanter som er tilstedeværende, så det er ikke noe problem. Men det er fordi tantene vil selv, jeg forventer det ikke av dem. Det må jo være opp til dem selv hvor mye kontakt de vil ha med nieser/nevøer.

Fadderne går ikke akkurat inn for fadderoppgaven sin med liv og lyst, hehe, men det syns jeg er greit. Bare de kommer i konfirmasjonen, så syns jeg det er helt ok jeg.

Skrevet

Jeg forventer at de bryr seg om han og stiller opp om det er noe!

Og jeg føler at alle har oppfylt "kravet"!

Er jo dumt av dem å si ja til noe de tydeligvis ikke har noen planer om å holde!

Skrevet

Jeg forventer ingenting, men håper jo at tanter/onkler stiller litt ekstra opp for barna. Alle er faktisk fadre fordelt på våre 2 barn, så de er nå liksom bare tanter og onkler da, tenker ikke over at de er fadre.

Min søster bor ikke her, mne kommer på ferie for å treffe barna og passe dem. Min bror er litt yngre, og elsker barna når vi er på besøk, og ser gjerne etter dem, men han tar dem ikke med seg noen plass.

Broren til sambo bryr seg ikke noe særlig, og det er helt greit. Hans tap.

Sambos stefar er også fadder, fordi vi ville inkludere ham siden han ikke har egne barn og aldri vil få barnebarn.

Ellers har vi venner som fadre, to venninner av meg og to kompiser av sambo. Bare for å ha 4 fadre på begge. Forventer ikke noe særlig av dem heller. Gøy om de husker bursdagen til barnet, men ikke et must, hehe=)

Skrevet

Jeg hadde bare trodd de var mer interesserte siden de er tantene hennes, men tydeligvis ikke.hmmm....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...