rødhette* Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Nå har lillegutt begynt å prøve å sette seg opp, når han sitter i vippestolen og får mat. Noe som gjør at det er sliiiiiiiiiitsomt å gi mat, da han hele tiden løfter overkroppen fram og prøver såå hardt å sette seg opp. Uten hell.. Hadde vært så mye enklere hvis han satt i en ordentlig stol mens han fikk mat. Vet de ikke skal sitte i stol før de kan sette seg selv.. Men er det virkelig så skadelig om de sitter i en vanlig stol (vanlig stol som i vanlig babystol.. ala den typen de selger på ikea og som veldig mange kaféer har) akkurat mens de får mat? Matinga tar jo ikke så lang tid (når han sitter i ro).
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Helt greit at de sitter i en stol noen minutter om gangen for å få mat, ja.
rødhette* Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2007 Da tror jeg at det blir en handletur til Ikea for å kjøpe stol en dag, da
afrodite79 Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Gjør det du:) Gjorde det selv, samt den oppblåsbare støtte puta til å ha rundt:)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #6 Skrevet 1. juli 2007 Hvor gammel er babyen din da rødhette? Min er 4 og en halv måned og spiser ikke enda. Men når vi holder han så nekter han å ligge. Prøver å sette seg opp som du sier, så det blir til at han sitter på fanget. Jeg har lurt på om det blir litt mye sitting på min,ja..
rødhette* Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 1. juli 2007 Min er 5 mnd og 3 uker. Er forskjell på å sitte i fanget og å sitte i stol, derfor jeg var usikker. Men er jo ikke lenge han skal sitte, blir jo kun når han spiser. I vippestolen liker han seg veldig godt ellers. Men nå har han da begynt å prøve sette seg opp når han spiser. Sliiiiiiitsomt! hehe
selfangerkjerringa Skrevet 1. juli 2007 #9 Skrevet 1. juli 2007 Minimais har holdt på ei stund sånn hun også. Jeg vurderer sterkt å dra fram høystolen til storesøstra hennes... bare for å bruke under matinga. Nå er Minimais blitt ganske stabil, så jeg tror egentlig det er ok å gjøre det, men jeg skal sjekke med hs først hva hun syns - skal på kontroll på tirsdag.
selfangerkjerringa Skrevet 1. juli 2007 #14 Skrevet 1. juli 2007 Hvis hun sitter på golvet, så bruker hun hendene (en eller begge) for å støtte seg i golvet foran seg eller på sida av beina mens hun ser seg rundt, holder en leke osv. Tidligere tippa hun over tvert, nå sitter hun altså ganske stødig. Selvsagt ikke stødig nok til at jeg tør å gå fra henne sånn, men når vi sitter sammen så rekker jeg jo å fange henne hvis hun ramler Får sikkert pes når jeg skriver sånt her inne, men unger er jo forskjellige og jeg er IKKE typen som presser ungene til ting de ikke er klare for, det vet du som kjenner meg, rødhette* Jeg og gubben har forøvrig prata om dette med høystol, og han mener vi godt kan vente enda lenger. Men nå er det jo JEG som prøver å få i ungen grøt mens hun setter seg opp i vippestolen, ikke han :/
Tingelingelate med to tomater Skrevet 1. juli 2007 #15 Skrevet 1. juli 2007 Jeg spurte helsesøsteren da jeg var på 6 mnd kontroll med tuppa om jeg kunne ha henne i tripptrapp stol mens hun spiste. Hun så da litt på henne da tuppa lå på gulvet og sa at hun ville ha ventet litt da hun virket veldig svak i ryggen...hun blir fort sliten av å ligge på magen og klarer ikke å holde seg oppe så lenge av gangen. Nå ble tuppa 7 mnd i går og idag satte jeg henne i tripp trapp stolen. Hun liker nå å ligge på magen og snurrer rundt i alle retninger og virker mye sterkere enn hun var for bare 1 mnd siden. Ligger på magen mye hver eneste dag lenge av gangen før hun blir sliten. Med mini var det aldri noen problemer med at han var svak. Han har vært veldig sterk i ryggen hele veien....han ble født 1 mnd for tidlig og allerede på nyfødtmedisinsk kommenterte alle barnepleierne at han var veldig sterk i nakke/rygg. Så da han var rundt 6 mnd satte jeg han i en sånn høystol uten problem. Men i og med at jeg hele tiden har syntes at tuppa har virket veldig svak i rygg/nakke i forhold til det mini var så tenkte jeg det var lurest å spørre helsesøster og jeg var jo også enig i det hun sa:-) Så om du er usikker så ville jeg kanskje hørt med helsestasjonen?
rødhette* Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 1. juli 2007 ka-ping, ok da skjønner jeg hva du mener. Og ja, jeg vet du ikke presser de til noe for tidlig HegePege, lillegutt kan ligge lenge på magen, holder hode og nakke godt hevet. Det har han gjort lenge. Han klarer å snurre rundt på gulvet, mens han ligger på magen, og gjør forsøk på å krabbe (uten noe hell hehe). Blir tur til ikea en dag, for å kjøpe stol Går fort å gi mat igjen da, så det vil ryggen han tåle Blir nok bedre med matinga da, både for han og oss.
selfangerkjerringa Skrevet 1. juli 2007 #17 Skrevet 1. juli 2007 rødhette*: da er de ganske like, din og min mini tror jeg... Minimais liker ikke å ligge på ryggen, hun fortrekker magen og der kan hun ligge LENGE med hodet hevet. Hun krabber rundt i sirkel, prøver å krabbe (like mislykka her, hehe) og har holdt hodet stødig fra veldig tidlig etter fødsel. Tror jeg prøver meg på stol her og, begynner å bli litt tussete nå av vippstol-situasjonen :/
rødhette* Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #18 Skrevet 1. juli 2007 Høres sånn ut, ja. Eneste er at lillegutt klarer ikke å sitte stødig alene enda, bare hvis han lener seg framover. Ellers faller han fort til siden. Men jeg går likevel for stol til mating nå, for matinga har blitt et mareritt de siste dagene etter han har begynt med det der. Var temmelig forbanna før i dag, hadde bare lyst å slenge grøtbollen i veggen fordi det var så styr. Så blir bedre med stol. Er jo kun til matinga han skal bruke den, så ryggen kan da ikke bli ødelagt av de få minuttene det tar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå