Gå til innhold

Når skal/kan barna ha sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skjønt at det er fy fy med sko på små barn, men når er det lov? De må vel ha sko når de begynner i barnehagen elller? Skal man vente til de har lært seg å gå? og i såfall; er det når de kan gå noen skritt liksom eller skal de kunne gå godt? Er jo så fristende med sko når vi øver på å gå ute...

Hva er alternativet til sko da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt sko til gutten,går ikke enda men står (går når han holder oss da).Han er 9 mnd...Kan jo ikke "gå" og stå ute uten sko..

Skrevet

ok. Takk.

Kjenner en fysioterapeut skjønner du, og hun mener at sko ikke er lov, men jeg har glemt å spørre henne hvor lenge det gjelder. Har kjøpt sandaler til jenta vår jeg (snart 11mnd).

Skrevet

Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor så mange vil ha sko på babyene sine.

Min første gutt gikk etpar uker før 1 årsdagen og fikk sine første sko like etter bursdagen.

Fra han tok sine første skritt til at han gikk over alt tok det bare noen uker og da trengte han jo sko for å gå ute..

Før dette brukte vi kun sokker. Hadde noen vanntette sokker når det var vått ute.. Disse sokkene ble jeg anbefalt av ei som jobber i barnehage. Barna som ikke går bruker slike.

Skrevet

Nei, man trenger jo ikke sko på barn som bare krabber. Men når man begynner å øve seg på å gå kan det jo være greit, og nå på sommeren foregår jo alt ute.

Vanntette sokker var lurt da, har jeg ikke hørt om før. Hvor kjøper man det da tro?

Skrevet

Når de begynner å gå.Skal de da ha på seg sko inne også?eller bare når vi går ute?sikkert et dumt spm,men jeg lurer:-)

Skrevet

Ser ikke poeng i å bruke sko inne.

Skrevet

Det er anbefalt å bruke så lite som mulig av sko. Så derfor skal det ikke brukes inne. Kun ute når man må. Er det sommer og fint vær er det ikke noe galt å la de små springe barbent i gresset.

Skrevet

Nei er lissom ikke det jeg gjør heller,men søstera mi maser på at han må ha gode sko som støtter opp nå som han går,men da må han ha støtte inne også da.Sier seg jo selv at han må ha sko ute;-)

Skrevet

Det med at de skal bruke sko inne så det støtter opp er noe de mente i "gamle" dager. De skal helst gå uten sko så mye som mulig, sånn at beinet får utvikle seg fritt, og ikke inni en sko.

Skrevet

Hvis man føler at barna trenger noe mer under bena inne så anbefaler jeg gymsokker. De er helt supre og sitter mye bedre enn sklisokker.

Skrevet

Hva med sånne sko med bare helt myk såle da, er det fy-fy og? Fikk jo så mange sånne type sko når han ble født for alle synes jo det er så morsomt å kjøpe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...