Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal vi dele litt mattips når vi finner noe som de faktisk VIL ha?

Her er Hipp Spaghetti Bolognese og Hipp grønnsakslasagne det eneste hun spiser mer enn 4 skjeer av...

Utover det så digger hun gårsdagens brød (!) med vaniljeprim:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!!

Så bra at vi "fant" hverandre da.

JA!! Vi kan gjerne dele det de VIL ha!!

De middagene har jeg ikke prøvd. Da skal jeg kjøpe de i morgen.

Her er det eneste Hipp nudler med grønsaker og skinkekjøtt som går ned om dagen. :)

Og så gir jeg henne litt Småfolk sviske pure.. Det spiser hun litt av.. Hun er så innmari treg i magen om dagen også.

Jeg har tenkt til å prøve den Hipp grøten med eple og pære igjen. Den likte hun en liten periode.

Gårsdagens brød med vaniljeprim ja! Det er jenta som vet hva hun vil ha!

Jenta mi skjønner foreløpig lite av brødskivene altså.. Hun plukker de ut av munnen, tar de litt inn igjen osv.. he he..men nå har jeg bare prøvd å gi henne brød med leverpostei et par ganger.. Men jeg skal "innføre" det litt mer nå, kanskje det er mer interessant etterhvert?!

Skrevet

Den med skinke og nudler var stor suksess her også, men er så vanskelig å få tak i den her:(

Hipp grøten er ålreit, den hadde jeg helt glemt, den spiser hun jo, og Småfolk havregrøt med eple! (løpe og kjøpe i morgen, hukommelse er gull:p)

Brødskivene er ekstra morsomme når hun får spise de selv, lager "sandwich" til henne og deler i biter. (skvie på skive med pålegg i midten, mindre gris)

Men er det leverpostei kommer de rett ut igjen! Hehe...

Jeg har laget masse hjemmelaget jeg da, og var så skuffa at jeg nesten grein når hun ikke ville ha det heller:( Skal teste fruktmosene jeg har laget selv i morgen og krysser fingre og tær.

Lager du noe selv ennå, eller venter du til vesle blir litt mer "medgjørlig" på matfronten?

Skrevet

Småfolk havregrøt med eple ja.. Den skal jeg prøve.. Alt må prøves.. he he..

Det med sandwich var høres jo veldig smart ut da :)

Jeg prøvde meg også på hjemmelaget.. Kokte grønnsaker til den store gullmedalje og blandet og moset dem.. Men neida.. Det skulle hun IKKE ha noe av.. Tror jeg fikk i henne maks 6-7 skjeer, og så var det slutt gitt.. Skal innrømme at skuffelsen hos meg var rimelig stor ja...

Hva slags fruktmos har du laget? Hørtes spennende ut.. Det har ikke jeg prøvd enda.. ;)

Ammer du ennå? Det sto kanskje i det lange innlegget.. men hukommelsen min altså..

Mener jeg skreiv at vesla mi plutselig slutta å amme på dagtid for ca 3 uker siden.. Og etter det har jeg kunn amma på kvelden, en gang om natta og tidlig på morgenen..

Men hun liker godt å få vann av tutekopp, så på dagtid drikker hun endel vann da :)

Hilsen

Skrevet

Sandwich er genialt, Kozy K som ga meg ideen:)

Slemme babyene aner ikke hvor lang tid mammaene har brukt på matlagingen. *grrr* Fordelen er at jeg bare kan la det ligge i fryseren så lenge.

Fruktmosen ja, mye spennende.

Eple, pære, banan

Eple, pære, kiwi

Eple, pære, banan, kiwi

Eple, pære, banan, mango

Jordbær, banan

Jordbær, banan, mango

Jordbær, banan, kiwi

Jordbær, kiwi

Tror det var alle:p Hehe...

Skal lage mango og papaya i morgen hadde jeg tenkt, etter en venninnes oppskrift, for det vet jeg hun spiser...

Ammer en god del egentlig. Hun eeelsker det og da føler jeg meg trygg på at hun iallefall får i seg noe. Kjedelig at vesla di ikke vil ha mer da, men på den annen side gir det jo deg MYE mer frihet!

Av drikke så kan hun drikke hva somhelst så lenge det kommer gjennom sugerør:p Hun elsker sugerør!

Rare disse småttisene!

Skrevet

Okey.. der kom det noen muligheter ja :)

Det skal jeg prøve!!

Så bra at du ammer henne da!! Da får hun i seg næring!

Her er det som sagt ikke snakk om å ta puppen på dagtid. Det var ganske frustrerende i starten det også... Mye en skal gruble over med disse små gitt :) he he..

Sant at jeg får endel mer frihet, men det er litt todelt.. når hun ikke er så flink til å spise annen mat liksom..

Men hun begynner å få tenner også ser jeg.. Det er like før de bryter igjennom tannkjøttet.. Det klør nok ganske mye om dagen vil jeg tro.

Sugerør er stas ja! Det kan jeg tenke meg.. Vi har ikke prøvd det her enda.. lurer på om hun skjønner det..

Vi får holde hverandre oppdatert!

Vi kan jo sende personlige meldinger (heter det det?) også?!

Skrevet

Det kan vi, litt lettere egentlig, for da slipper man å lete seg ihjel i forumet;)

Skrevet

Ikke sant :)

Da "snakkes" vi snart igjen :)

Kan du ikke si fra til meg hvordan det går med fruktmosen i morgen da?

Skrevet

Hei på deg tillab og lille embla!!

Hvordan har matinga gått i dag?

Får ikke sendt deg personlig melding.. Det står at du enten har for mange meldinger i innboksen eller at du har sperret for å kunne motta meldinger fra meg.. :)

Hilsen fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...