Gå til innhold

å, herregud! "desverre" er mannen min bilmekaniker!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så oppgitt over alle som så gjerne bare skal ha litt hjelp til det ene og det andre, både kjente og fjerne og nære slektninger+ folk man knapt kjenner. Har med tiden blitt ganske flinke til å si nei, men noen forstår ikke. Noen ganger spør også folk MEG om min mann kan hjelpe dem, folk jeg jobber sammen med og sånn. Nå er det noen i familien som maser og gnåler og ber på sine knær, tilbyr nå også penger for tjenesten, men det vi trenger er TID! Vi har så mye som skulle vært gjort før babyen kommer, o gvil gjerne ha tid til hverandre også. Jeg svarte at JEG kan ikke love bort min manns tjenester, men jeg skal høre med han. Gav tilbakemelding om at han skulle se hva han får tid til, men at han jo kjenner andre som kan hjelpe til, og at vi kan "formidle" kontakt ettersom det er sånn krise for dem, men det ville de ikke! Nei, det var mannen min de stoler på!! Å, jeg får jo så dårlig samvittighet også, og synes det er forferdelig trist, men synes jo de som gnåler burde vise litt mer forståelse også. Tilbyr oss jo å hjelpe dem til en løsning.

Er jo enig i at man må kunne hjelpe hverandre, i alle fall innad i familien, er også sikker på at vi hadde fått en gjentjeneste hvis vi hadde bedt om det. Men saken er den at tiden vår er så sårt tiltrengt, jeg er tross alt på snart høygravid, og er tung og svær og trenger mannen min selv!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si nei! Folk må forstå at det ikke passer nå, og ikke når dere har et lite knøtt i familien heller. Om noen blir sure, så får de bare bli det.... ;-)

Skrevet

Skjønner problemet - mannen min er utdannet elektrikker. Bare få ham til å si nei lenge nok så slutter folk å spørre etter hvert - om enn det tar litt tid!

Skrevet

Uff. Skjønner deg godt. Er enig i at du bare må si nei. Forklar at din mann blir spurt av alle som kjenner noen som vet hvem han er, og at han sikkert kunne sluttet i jobben og bare hjulpet folk og likevel ikke hatt tid igjen til familien... Si så med et smil at dere har bestemt at nå og fremover skal han ikke påta seg noe ekstra...

Folk burde vært flaue!!

Skrevet

Tell me about it...........æ bor sammen med en rørlegger.....som nestn ikkje klare å si nei.....

Skrevet

Begynn å krev timesbetaling hehe, da tenker jeg de sier øh, ja, oi....Og ikke spør så ofte!

Skrevet

vet akurat hvordan du har det=)

Skrevet

Huff.. Skjønner situasjonen.. var slik her også en stund. Sambo er ikt-driftsoperatør (På mitt språk: Datamann med lapp på det), og folk spurte mye om hjelp før. Heldigvis er det mye han kan gjøre over telefon.. Må nok også si meg enig i at det eneste som nytter er å si nei ofte nok. Da MÅ liksom folk forstå at dere verken har tid eller lyst..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...