Gå til innhold

11 mnd og krabber ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er han 11 mnd og krabber ikke!! vanlig?? begynner og tro jeg gjør noe fryktelig feil. hater å ligge på magen, men kommer seg opp på alle fire.. og faller ned.. han elsker og stå og gå (klarer ikke alene ennå, men veldig sterk i bena) noen som vet? ganske fortvilet, alle kommenterer det hele tiden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville kanskje sjekket det opp om jeg var deg. om enn bare for å roe deg selv ned. snuppa her er 11mnd og krabber og går også alene, men det er nok litt tidlig.

Skrevet

har sjekket det, men de sier det ikke er noe å tenke på, han krabber når han vil. det er ikke noe feil, han er visst bare bedagelig anlagt. noen som har hørt om andre som krabber sent? er det så unormalt?

Skrevet

Det er ikke alle som krabber, så kanskje han hopper over det? Gutten vår var bare såvidt "på krabber'n" før han begynte å gå selv.

Skrevet

oj oj...jeg hadde blitt bekymret. er bare ærlig, siden du spør !

Skrevet

Kjenner flere som ikke har krabbet, de har i stedet humpet seg fremover på baken. Går hverken senere eller tidligere enn normalt.

Skrevet

Eg forstår du er fortvilet eg..

Mari er nett blitt 10 mnd og alle rundt oss forventer og at ho skal krabbe..

Ho begynte dra seg framover først når ho var 9 mnd og kommer seg fram på den måten no..

Men ho liker også og gå når vi holder ho.. Vi fekk litt kjeft vi for at vi gjekk med ho.. Hs sa at det kunne være god nok grunn til at et barn ikkje ville krabbe.. Ikkje veit eg kva som er rett og gjøre..

Her også er ho oppe på alle fire og ramler ned...

Skrevet

spurte ikke om det da.. spurte om noen hadde hørt om lignende tilfeller..

Skrevet

Jenta vår krabbet ikke før hun var ett år, og hun begynte å gå når hun var 15 mnd (som er gjennomsnittsalder for å begynne å gå etter det jeg har hørt) Hun var sein med rulling og krabbing , men har hatt en helt normal motrisk utvikling siden :) Noen hopper over krabbingen, men mener jeg har hørt at det var viktig for koordinasjonen på noe vis å få til det. Vet ikke om det er noe en bidra med for å hindre at de hopper over krabbingen?

Skrevet

Min er snart 11 mnd (om en uke) han krabber heller ikke. Jeg stresser ikke med det egentligt. Han reiser seg heller ikke opp. Tror han har veldig god tid :)

Skrevet

jenta mi var 13 md før hun krabbet skikkelig, før det hadde hun ålet seg fremover i godt over 2 md. Nå er hun snart 20 md og løper rundt.. ville ikke bekymret meg om jeg var deg, de små tar det i sitt eget tempo.

Skrevet

Jenta mi er 13 mnd, for 3-4 uker siden så begynte hun å krabbe, reise seg og gikk langs møblene, 2 uker senere slapp hun seg og tok sine første skritt. Nå går hun hele dagen, tryner litt men er ganske stødig.

Så noen er senere enn andre, HS stresset ikke med det, og ikke jeg heller. Hun er ikke akkurat verdensmester i å krabbe, for hun er altfor opptatt med å gå. Jeg hadde ikke trodd hun kom til å krabbe i det hele tatt.

Så bare vent, alt er nok helt fint.

Her maste halve slekta om hun ikke skulle lære seg å krabbe og gå, for det var jaggu på tide. Det er ikke akkurat noe man kan tvinge dem til heller.

Lykke til =)

Skrevet

Majoriteten krabber visst ikke før de er 10 mnd. Er vel bare at vi får høre om de som er tidligere tenker jeg.

Småen min var forholdsvis tidlig med å rulle - men har ikke prøvd å åle seg framover enda..er ni måneder.

Om de krabber tidlig eller ikke er ikke et mål på hvor smarte de små er. Ikke stress - kommer når det kommer (hvis det kommer-er jo tross alt den ikke-krabbende-generasjonen eller no sånt..flere som hopper over krabbestadiet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...