Gjest Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Eldste var vel ca 4,5 måned, da måtte vi gi ham, mens mellomste var 6 mnd. Håper å kunne vente 6 mnd med småen også, får se hvor stor han blir og hivlket behov han har.
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 jeg starta når snuppa var 4 måneder....mange som synes det er for tidlig, men jeg syntes tiden var inn for henne da....)
mammaentiltrulte Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 5,5 mnd da var hun oppe hver time om natten for pupp
ღ♥LilleKula&Fredrikღ♥ Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2007 takk takk. men hvilken grøt er best å starte med? har en gutt som har melkeallergi så må være uten melk.
Mexa Skrevet 1. juli 2007 #6 Skrevet 1. juli 2007 Begynte da han var 4 mnd. Han ble ikke skikkelig mett av bare mm mer.
OsloMor Skrevet 1. juli 2007 #7 Skrevet 1. juli 2007 Fullammet til lille-Snuppa var 7.5 mnd og Store-Snuppa til hun var 7 mnd, først da kom den første grøten inn i deres munner.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 1. juli 2007 #8 Skrevet 1. juli 2007 Begynte me grøt da han var 3 mnd.....
OsloMor Skrevet 1. juli 2007 #9 Skrevet 1. juli 2007 Mine har jo også melke-og soyallergi, vi begynte med maisgrøt og risgrøt fra Nestle blandet med mm og Nutramigen (som vi får på blå resept). Vil anbefale deg å få en henvisning til ernæringsfysiolog, hun kan veilede deg slik at barnet ditt får i seg den riktige næringen:-) LYKKE TIL! Går du forresten på melkefri diett?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #15 Skrevet 1. juli 2007 Forstår ikke hvorfor mange av dere begynner så tidlig. Det anbefalles ikke ammende å gi grøt før de er 6 måneder så sant de virkelig ikke treneger det.Gir man kun nn skal man begynne litt før siden det ikke er nok nærings stoffer i nn. Det er nettopp kommet en ny rapport om fast føde, det anbefalles ikke å gi for tidelig siden det øker faren for allergi senere. Jeg ventet i 5 og en halv måned sist, og skal vente så lenge jeg kan denne gangen også.Så lenge barnet legger på seg og sover godt er det ingen grunn til å gi grøt. Fostår dere gleder dere, men synes dere bør tenke dere om. Gjør det som er best for barnet ditt!
rødhette* Skrevet 1. juli 2007 #16 Skrevet 1. juli 2007 La meg sitere deg (direkte sitat, derfor retter jeg ikke opp skrivefeilene): Det anbefalles ikke ammende å gi grøt før de er 6 måneder Det er ikke alle som ammer! Jeg ammer ikke, for eksempel.. Dessuten, ingen regel uten unntak. Alle vet at et anbefales å vente til de er 6 mnd, når de ammes. Og alle ønsker jo det beste for barnet sitt. Men noen ganger er det nødvendig å gjøre ting litt anneledes enn det som anbefales. Noen ganger er det faktisk hs som anbefaler å starte med grøt tidligere også. Ungene er forskjellige, derfor finnes det ingen mal som alle er nødt å følge.
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #17 Skrevet 1. juli 2007 Anonym: Hva vet DU om hva som er best for barnet mitt?! Du trenger ikke å uttale deg om ting du ikke har peiling på. Mini spiste 280 ml mme til hvert måltid. Spiste hver 2.time, noe som ble altfor hardt til magen noe som resulterte i masse gråting pga magevondt. Ble aldri mett. Du mener vi ikke skulle ha begynt så tidlig?! Neivell... Bedre å ha en baby som gråter konstant pga magevondt er vel bedre.
Anita65 Skrevet 1. juli 2007 #19 Skrevet 1. juli 2007 Min lille gutt er 4mnd nå og får bare morsmelk. Har sovet hele natta fra fødselen av. Mine andre tre jenter fikk ikke grøt før de var 7-8 mnd gamle, og de var heller ikke så ivrige på grøten, men foretrakk brødskive. Har tenkt å vente så lenge som mulig med å gi gutten min grøt, for han trenger det ikke. Greit å gi bare morsmelk av hensyn til allergi o.l. Tida kommer da det er tid for anna enn pupp, så lenge man har morsmelk, er det det beste. Min erfaring...
ღ♥LilleKula&Fredrikღ♥ Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #20 Skrevet 1. juli 2007 min gutt får jo nutramigen mme å spiser 90 ml-140 ml 5-6 ganger i døgnet. jeg synes det er lite. men han legger normalt på seg.
Anita65 Skrevet 1. juli 2007 #21 Skrevet 1. juli 2007 Men jeg skjønner det er forskjell på barna. Enkelte trenger sterkere kost tidligere, slik er det bare. Men som sagt, tror jeg det er best å vente så lenge som mulig med grøten. Enhver må gjøre det en syns er best for sitt barn.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #22 Skrevet 1. juli 2007 Før dere kritiserer innlegget mitt synes jeg dere bør lese det igjen. Jeg kritiserer ikke de som begyner med grøt av en god grunn. Jeg skrev vent med grøt hvis det ikke er en grunn for å begynne. Urolige sultne barn og mage vondt er da en god grunn. Men jeg vet det er mange som gir grøt tidelig bare for de de selv øsnker å begynne, det synes jeg er trist når vi vet at barnet kan få allergier senere. Ikke tenn pluggene før der har lest hva jeg skrev, Begynte selv litt før forrige gang og det var det en grunn for. Alle barn er forskjellige!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #23 Skrevet 1. juli 2007 Og til deg som skrev du ikke ammet og kritiserte meg. Hvis du leser igjen så skrev jeg at det kan være nødvendig å starte før om barnet kun drikker nn pga, det er mindre nærings stoffer i nn. Les igjen!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #24 Skrevet 1. juli 2007 og dessuten etter 6 måneder er jern lagrene til babyen borte og da trenger de annet føde. Mange hormon bomber her synes jeg, tenner på alle plugga selv om vi kanskje er enige.
ღ♥LilleKula&Fredrikღ♥ Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #25 Skrevet 1. juli 2007 alt skal hvist diskuteres. huff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå