mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 vi var på ferie i danmark og min sønn fikk to flåttbitt. fikk fjernet de tidlig tror jeg siden de fremdeles var ganske små.. så ut som et svart rusk e.l.. fikk et stikk rett under øret og et i lysken.. det i lysken vises ikke mer, men den på halsen vises fremdeles.. 10 dager siden nå.. stikket på halsen er ikke mer tydelig enn et stikk etter knott, men er hvit i midten som stikker litt opp fra huden.. I hodebunnen bak nakken har han nå fått noe utslett omtrent som en 5cm stor flekkete ring.. ca 5cm fra stikket... vanlig hudreaksjon eller pga flått? mente slike utslett som kom pga flått var rundt stikket, men er ikke helt sikker... noen som vet...? har også vært litt mer grinete de siste par dagene og spist lite, temp 37,9... Takker masse for alle svar...
ana baroma Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Dersom det er en ring, så ville jeg ringt legevakta. Da kan han ha fått borelia, eller flåttinfeksjon. Det behandles med antibiotika. Så ring legen i morgen og få han/hun til å se på det.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 Det kan ha sittet en der som dere ikke har sett. Jeg ville gått til legen. Borrelia er ikke farlig hvis det blir behandlet, men hvis det ikke blir behandlet kan det få store konsekvenser!
ana baroma Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 er det mulig?? Ringe legevakta og fastlegen? Ammetåka før fødsel er jo en fin ting... Ring fastlegen i morgen dersom du er usikker skulle jeg si:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå