Gå til innhold

Dårlig samvittgihet ang. sykemelding..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å lurer på om jeg skal sykemelde meg 50 %..

Har en gutt på tre år, en krevende jobb og pappan er mye borte i sommer grunnet jobben.

Men, føler at jeg får dårli samvittighet.. For jobben da.

Jeg er i uke 25 og kjenner jeg er skikkeli sliten om dagen, og går på "reserve tanken".Bekkenløsninga har meldt sin ankomst, og i min jobb må jeg gå hele tiden..

Er det god nok grunn til å sykemelde seg, eller skal jeg holde ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det legen din som sykmelder deg, og ikke deg. Så spørsmålet er vel heller hva legen din mener om saken.

Skrevet

Stemmer i med den som sa lytt til din egen kropp! For å lette på din dårlige samvittighet kan du jo kanskje ikke ta så mye som 50% men heller bare 20-30%??

Skrevet

Hei,

Jeg er også i uke 25. Jeg har vært 50% sykmeldt en måned ca. og livet er blitt mye bedre etter det. Hvis du føler at det er dette du trenger for å jobbe lengst mulig er det bedre å bli sykmeldt 50% nå enn å bli liggende på sofaen resten av svangerskapet nå du kanskje møter veggen om noen uker.

Min lege har latt dette med sykemelding være opp til meg. hankan jo ikke se inni meg hvordan jeg har det. Gjør det som føles riktig for det. Dårlig samvittighet kan det hende du vil ha til og begynne med, du får øve deg på å ignorer det.

Skrevet

Som de andre sier her: lytt til kroppen!! Det er den alene som bestemmer hvor mye overskudd du har. Du kan jo høre med jobben din om det er muligheter for å tilrettelegge best mulig for deg, og som noen andre nevner, kanskje starte med 20-30 % ?? Kanskje e det mulighet for at du tar kortere dager?? Men som sagt, det er du som kjenner dette best selv, og den dårlige samvittigheten vil være der, bare ikke la den få styre valgene :) Lykke til :)

Skrevet

Lytt til kroppen din og snakk med legen!

Under mitt første sv.skap presset jeg meg gjennom tunge og hektiske arbeidsdager. Dette resulterte i fødsel 1 1/2 mnd for tidlig.

Denne gangen har jeg tenkt (og har blitt anbefalt det av legen) å ta det mer med ro dersom behovet melder seg!!!!!!!!!! Og det med god samvittighet;)

Skrevet

Husk at det er ikke bare deg du har å tenke på. Sønnen din og den i magen vil ikke ha det bra med en mor som ikke fungerer 100%. Sykemeld deg du, og det med god samvittighet. Det er ingen som kommer til å takke deg senere for at du var på jobb. Men for to små(og deg) betyr det mye om du tar hensyn til deg selv!!

Klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...