Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste innlegget ditt lenger nede og håper jeg kan gi deg et lite håp. Da vi ventet nummer to, fant de bl.a forstørrede ventrikler/væske på hjernen hans på ultralyd. De trodde også at han hadde nakkefold og for korte overarms- og lårbein. Vi gikk hjem fra ultralyd den dagen og var helt knust. Følte at legene snakket som om vi aldri kom til å oppleve dette barnet i live.

En fryktelig uke fulgte med venting på fostervannsprøve og hjertet vårt stoppet nesten da de ringte fra Haukeland tidlig fredags morgen: Og det var legen som ville si at fostervannsprøven var helt fin!!!!

Han hadde fortsatt for mye væske på hjernen, men vi ble fulgt opp med mange ultralydkontroller, og sakte men sikkert ordnet det seg helt av seg selv. Alternativt kunne de satt inn dren når han ble født.

Jeg er heldig og har en helt alldeles frisk og nydelig gutt på 4 år. Håper virkelig at du er like heldig som meg!!!!! Skal krysse alle fingrene for deg og den lille de neste dagene! Ikke miste motet!

Masse klemmer fra meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter opp denne jeg. Krysser fingrene for at alt ordner seg for deg og lillegutten din også Gøril :-)

Skrevet

Hei.

Jeg lurte på når dere tok denne prøven i svangerskapet?

Gutten vår så helt fin og frisk ut på den ordinære UL, men i dag ser det ikke lovende ut. Er 34+6 i dag..

I uke 13+6 målte de en forhøyet nakkefold, men tok duotest som var bra, og fikk da beskjed om at jeg ikke trengte fostervannsprøve. Nå har situasjonen snudd seg..

Det gir jo håp å lese slike historier, jeg trenger litt håp nå..

Takk for gode ord.

Skrevet

Hei! Sendte deg akkurat en melding til postkassen din, men nå har du lest denne. Vi tok fostervannsprøve litt etter uke 20. Væsken på hjernen var ikke gått vekk før vi var rett før termin. Håper det bare er det og ikke noe mer med den lille gutten din! Dersom det bare er væske, så kan de jo ganske enkelt sette dren når barnet er noen uker gammelt. Dette er et forholdsvis rutinepreget inngrep.

Lykke til!

Skrevet

jeg sender deg en post jeg.. skal bare få i meg litt mat.

Noe mer jeg lurer på, om du har tid?

Skrevet

Jeg er "fotballenke" i dag, så har veldig god tid... :-)

Skrevet

da har jeg sendt en liten post...

Skrevet

Må bare svare her jeg også. Har selv en gutt som nå er 2,5 år som fikk påvist samme "feil" på MR da han var rett over året gammel. Jeg var kun på ordinær UL og hørte ikke noe om dette da. Grunnen til at det blei tatt MR var pga autisme og veldig sen motorisk utvikling. Blei samtidig tatt EEG.

MR bildet og autismen henger ikke i hop, og om sen utvikling og MRfunn henger sammen skal være usagt, men overhode ikke det værste som kunne skjedd.

Får håpe alt er bra med gullet ditt Gøril, ville bare oppmuntre litt om det er mulig. Skal krysse det som krysses kan!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...