Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 ser du har svart på et innlegg at hun som skyllte pilla si i dassn var et miljøsvin. Fikk selv beskjed av lege om å gjøre det med mine gammle p-piller så ikke noen barn eller andre skulle finne de å ta de selv. Så da må vell alle leger som sier slikt være miljøsvin da??? pilla går jo uansett ut i havet, å en liten pille kan da ikke skade så mye?? Her gjelder det å tenke før du svarer!
KaMa Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 ..eller kansje du burde tenke deg om litt før du forfatter tåplige innlegg.. Ikke har jeg lest innlegget du sikter til, men.. En liten pille gjør nok ikke mye skade, men om alle tenker slik som du er det ikke snakk om en enkelt pille. Slik argumentasjon er direkte latterlig, og en eneste stor ansvarsfraskrivelse. Nå mener jeg ikke i forhold til å kaste piller i dass spesielt, men generelt tankegang som går i slike baner. Alle har vi et felles ansvar i forhold til miljøet rundt oss. Om alle klarte å være sitt ansvar bevisst, så hadde vi klart å utgjøre en forskjell. Ellers kan jeg fortelle deg at legen din er en dust og at legemidler som ikke blir brukt kan leveres tilbake hvor du fikk dem. Apoteket f.eks, der de nok blir kastet andre steder enn i do.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 hrrrmmffff. enig med kama... ikke si det til noen:-)
Süsse Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Ja, HI, det gjelder aa tenke för man skriver noe. Alle vet at man skal levere ting til apoteket. Utenom han dustelegen og du.
ღ♥LilleKula&Fredrikღ♥ Skrevet 1. juli 2007 #5 Skrevet 1. juli 2007 skjønne gått ka dåkker tænke. bare før å få sakt d så sa jordmora mi t mæ at æ sku skjølle ræstn av pillan mine i do når æ blei gravid. så nån slapp å få dæm i sæ. Så e nåkk ikke bare HI såm har en så dustatt læge såm dåkker sir.
Süsse Skrevet 1. juli 2007 #6 Skrevet 1. juli 2007 Selv om jeg er trönder, ble det for mye av det gode der...
KaMa Skrevet 1. juli 2007 #11 Skrevet 1. juli 2007 Nei, slettes ikke. Du var ikke så skremmende. ..og ikke hadde du bart og tennissokker.. Sikker på du egentlig er trønder?
Süsse Skrevet 1. juli 2007 #14 Skrevet 1. juli 2007 Og Yppert er kanskje i den andre enden av skalaen
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #16 Skrevet 1. juli 2007 haaaaaalllooooooooooooo.... Andre enden av skalaen???????????? Hva i huleste mener du med det????????? Greit at du har alliert deg med ei "græbbe" fra Bergen som er en notorisk mannehater og spesielt trøndermannehater:-) Men at du som har solgt sjela di til satan for å drive med rassering av landbruket i reservetrøndelag, bør absolutt roe deg ned litt:-)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #19 Skrevet 1. juli 2007 Tenk at jeg gjorde det ja:-) Pokker til damer som lirer av seg småsmygere mot meg her inne:-)
KaMa Skrevet 1. juli 2007 #21 Skrevet 1. juli 2007 Er sikkert langt mer pubertal enn det jeg klarer å skvise inn på denne siden.. ;-)
Süsse Skrevet 1. juli 2007 #22 Skrevet 1. juli 2007 Dere er saa barnslige altsaa! Yppert, jeg er sikker paa at du kommer til aa staa bak stallen og lurkikke etter meg - hihi
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #23 Skrevet 1. juli 2007 Som sykepleier, synes jeg det høres svært merkelig ut at en lege gir deg dette rådet, eller helsesøster eller annet helsepersonell i det hele tatt. De burde i kraft av sin stilling og profesjon ha visst bedre. Eller så har de totalt glemt elementær kunnskap om legemidler. Legemidler skal behandles med omhu og destrueres på skikkelig måte uten risiko for at det havner tilfeldig uti naturen som vanlig søppel. Alle legemidler som finnes i vanlige husholdninger skal leveres til apotek, som er pliktig til å ta imot dem (akkurat som alle el.butikker nå er pliktig å ta imot gamle el.produkter. Vet at flere synder og prøver å nekte, men dette står nedfelt). Som helsepersonell på sykehus eller annen institusjon er er det egne rutiner for å kaste legemidler, og de skal ALDRI i vanlig søppel eller skylles nedi do. (Fordi en ting blir ute av øye, betyr det ikke at de blir borte).
Ikke bytt kone, bytt kjøkken! Skrevet 2. juli 2007 #24 Skrevet 2. juli 2007 Jeg må bare signere den anonyme sykepleieren her:) Til HI: Jeg er farmasistudent og jobber selv på apotek, så dette vil jeg faktisk påstå at jeg har mer peiling på enn legen din. Alle gamle legemidler SKAL leveres inn til apotek dersom de ikke brukes lenger. De vil da bli destruert på en forsvarlig måte. Og for de av oss som har normal hjernekapasitet så er det ikke så vanskelig å forstå hvilken effekt det kan ha på vannlevende organismer dersom mengder av kunstige, kvinnelige kjønnshormoner blir skylt ned i kloakken. Miljøsvin er dermed et meget betimelig betegnelse på folk som er så uvitende/dumme/sløve at de kaster p-pillene sine i do. Var det noe mer du lurte på??
Askepått Skrevet 2. juli 2007 #25 Skrevet 2. juli 2007 Jeg har nå egentlig vondt for å tro at noen får råd av helsepersonell om å skylle ned medikamenter i do.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå