Gå til innhold

Til dere med barn på 15 mnd, se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor mye deres barn på 15 mnd spiser i løpet av en dag? Hvordan legger dere opp måltidene og hva spiser de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er måltidene her om dagen: (14 mnd)

Frokost: 1 brødskive + lettmelk

Lunsj: 1-2 brødskiver + lettmelk

Middag: spiser stort sett det samme som oss + vann

Kvelds: 1 porsjon grøt + vann

Han får også dessert (frukt) etter middag, eller noe mellom måltidene (frukt, yoghurt e.l)

Skrevet

Min gutt får det samme som Lillemann!

Skrevet

Frokost: 1/2 skive pluss pupp.

Lunsj: 1/2 skive, frukt og pupp.

Middag: Det samme som oss og vann.

Kveldsmat: litt grøt og pupp.

Hun er ikke så veldig flink å spise vanlig mat enda, foretrekker puppen:) Spiser masse kjeks og frukt innimellom også da.

Skrevet

Frokost: en stor porsjon grøt + ekstra lettmelk

Lunsj: 1-2 brødskiver + melk

Mellommåltid: 1 brødskive og 1 beger frukt evt. vanlig frukt + vann

Middag: ca. 250 gram, enten det vi spiser eller et glass + vann

Kvelds: en stor porsjon grøt + ekstra lettmelk

Lunsj og mellommåltid skjer i bhg, så der har jeg jo ikke helt kontroll på mengde...

Skrevet

jenta mi på 15 mnd spiser dette;

ca kl 9-frokost 2-3 brødskiver+melk

ca kl 12-lunsj frukt+vann

ca kl 14-15 middag det som vi spiser, spiser lett 2 poteter grønnsaker og 2 fiskekaker..+vann

ca kl 18 kvelds- 1-2 skiver+melk

Skrevet

Frokost: Litt grøt eller en brødskive + vann (til grøt) eller melk (til brødskiva).

Lunsj: Brødskvier, så mye hun vil ha (som oftest et par stk) med leverpostei, hvitost, brunost, smøreost, prim el. skinke. Melk.

Mellommåltid: Frukt, en hel banan eller et halvt eple.

Middag: Middagsglass....prøver å innføre vår mat, men det faller ikke helt i smak... + vann.

Kveldsmat: (Hoppes som oftest over, hun vil ikke ha). Samme som frokost.

I tillegg får hun en liten flaske varmet lettmelk før hun skal legge seg.

Skrevet

Her er det veldig variabelt, snuppa har veldig ulik matlyst, men stort sett så er det

Frokost: Brødskive

Lunsj: Brødskive, evt banan i tillegg eller istedenfor

Middag: Samme som oss - eller vi lager noe annet til henne hvis vi skal ha noe hun definitivt ikke liker - eller at vi spiser sent.

Kvelds: Litt avhengig av middagsapetitten: Enten brødskive og/eller banan og yoghurt.

Får også av og til kjeks (ofte bixit med blåbær eller kornmo) eller frukt mellom måltidene- ser an apetitten, hun er småspist.

Hun får juice utblandet med vann til frokost, ellers så har hun tilgang på vann hele dagen. Får lettmelk på flaske når hun skal sove (både på dagen og på kvelden).

Hun nekter plent å spise grøt eller barnematglass - sluttet helt med det da hun var ca 12 mndr.

Skrevet

min blir snart 15 mnd.. han spiser:

kl 9.30 Frokost : 1/2 skive (haater frokost) pluss 200ml melk på flaske

kl 12.00 Lunch: 1 skive, frukt og vann

kl 1600 Middag: 1-2 poteter, masse grønnsaker, f.eks 2kjøttkaker+vann ( er middag som er den store lidenskapen her i hus:o)

1830: kveldsmat: 2 brødskiver+ 200ml melk

Skrevet

morgenpupp

brødskiver eller grøt. kanskje en youghurt. spiser ca 1 skive

- så spiser han formiddagsmat. brødskiver

-frukt når han har sovet. I barnehagen spiser han også litt mat

-middag

-kveldsmat - brødskiver eller grøt.

han får litt pupp i løpet av dagen. 1-3 ganger pr dag.

Han er veldig variabel i matveien. noen ganger spiser han masse. andre ganger er det full matnekt. da spiser han kanskje bare et av måltidene.

han spiser når han blir sulten tenker jeg, men gir han litt tilskudd av jern da han har hatt jernmangel etter en tøff runde med salmonella!

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor barna får lett og ekstra lett melk? Hvorfor får de ikke helmelk? Jeg barer lurer, altså, for den type kumelk er vel det nærmeste morsmelk man kan komme?. Selv drakk jeg helmelk til langt ut i barneskolen, hehe... :-)

Skrevet

Gutten min får:

frokost: 1 porsjon grøt eller 1 brødskive + 120 ml mme (får ikke vanlig melk for tiden pga misstanke om melkeallergi)

lunsj: 1 - 1 1/2 brødskive og 1 banan/annen frukt + vann/mme

middag: 15 mnd middagsglass eller det som vi spiser + vann

kvelds: grøt + 180 ml mme på flaske

:o)

Skrevet

datteren min er 14 mnd da... hun spiser ;

frokost : stor porsjon med grøt + litt melk ev vann/juice. og litt frukt etterpå

lunsj : prøver å få henne til å spise skive.men det er ikke så populært...så hun får gjerne et rundstykke (det spiser hun..rart... er grove rundtsykker)med banan og en yoghurt.

middag ; spiser det samme som oss..om vi har noe hun ikke kan spise så får hun middagsglass..det eneste hun vil ha er 6 mnd glass..hehe.. hun får ofte litt frukt etter middagen. av og til en is...;)

kvelds ; grøt og ev litt frukt... ev yoghurt...og vann/uice å drikke.. + pupp før sengetid

hun har begynt å blir ganske glad i middag når hun får det vi spiser... hun ELSKER kylling... her forrige dagen hadde vi tikka masala...det spiste hun MASSE av..;)

frukt hun får er banan, nektarin, DRUER (stor favoritt) jordbær og litt eple..

spiser masse druer fortiden da.. da blir hun helt vill når hun ser dem..hehe.. hun får også litt bokstavkjeks..

Skrevet

Frokost : 1 brødskive + halv banan + melk

Lunsj : 2 brødskiver + 1 youghurt + frukt og vann

Middag : samme som meg + vann

Kvelds (hvis vi har tidlig middag) : 1 porsjon grøt + melk

Han er 15,5 mnd og 12,8 kg. Matglad gutt!!

Skrevet

min drikker skummet. Akkurat samme næringsstoffer. Eneste forskjellen er fettmengden. Min pjokk er stor og trenger ikke ekstra fett, så HS ba meg gi ham skummet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...