ditte&malusken&lillebror Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Har lest her at flere bruker eplejuice for å venne babyen til å ta flaske. Lurer på hvor gammel babyen må være før man kan gi den eplejuice. Og presser dere eplene selv da eller bruker dere eplejuice uten tilsatt sukker? Kan hende jeg spør litt teit nå.. men lurer jo:)
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Bør vel være minst 6 mnd, men jeg vil ikke anbefale deg å gi barnet en slik vane, det er ikke bra for (kommende) tennene å drikke slike drikker på flaske eller kopp for ofte siden det inneholder mye syre. Bruk da heller tid på venne babyen til vann (og det kan ta tid, ene våres brukte vi 2 mnd på å venne til vann). De gangene vi har giit juice, har jeg brukt vanlig juice fra butikken og blandet den med vann, ca 2/3 vann og 1/3 juice. All juice er uten tilsatt sukker, de som er tilsatt sukker heter nektar :-)
Mayken Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 Hippo har en eplejuice som kan gis til barn fra 4 mnd og oppover. Ina elsker den, men gir den ikke så ofte, synes det er best at hun holder seg til mm og vann. Den er på glass og står i hyllen sammen med all annen barnemat. Er ikke alle butikker som har den.
MammaDilla Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Poden min er 5 mnd og jeg gir ikke eplejuice på flaske. Har hørt at eple er veldig surt for magen til de små, så jeg ungår det ja.. Har du kanskje prøve med mm/mme?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #5 Skrevet 1. juli 2007 Jeg gidder ikke venne mine til flaske. Her går det i pupp og så får de VANN av tutekopp ved ca 8 mnd alder (men bare litt - pupp er hoveddrikke). Og så får de kumelk etterhvert. Men da er de langt over året.
ditte&malusken&lillebror Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. juli 2007 Første jeg prøvde var jo mm og mme, men det er kjempenekt... Har ikke tenkt å venne henne til flaske for å slutte å amme, men det hadde jo vært kjekt å av og til kunne ta seg en tur ut alene mens pappa kunne mate med flasken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå