Gjest Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 De siste to dagene har småen på 19 dager begynt å illskrike hysterisk på slutten av måltidene (jeg ammer), samme hvilken side han dier på eller hvilken stilling vi bruker. Han dier fint som han pleier lenge, sånn til jeg antar at han bør være mett, dupper litt innimellom og koser seg, men så plutselig begynner han å vri på seg, slipper puppen, virrer med hode og gaper så mye han kan og suterer, finner puppen, slipper den igjen, virrer, hyler osv, til slutt bare hyler han hysterisk. Dette skjer ved over halvparten av de gangene han får mat. Skjønner ikke hvorfor han gjør dette? Han begynte med det i går, før det har han gjort det en og annen gang om han har hatt luft i magen, men ikke slik som nå... Han blir rapt og slikt, så det er ikke det som plager ham. Noen som har vært borti noe lignende og har noen erfaringer eller tips? Har et vagt minne om at i hvertfall en av de to andre drev på litt slik også, men husker ikke når, hvor lenge det varte eller evt hva vi gjorde.
MammaDilla Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Jeg hadde det på akkurat samme måte. Det jeg fant ut var at han ble frustrert når det begyndte å minke på melken i puppen. Han ble rett og slett sliten av å suge når det begynte å minke på melken. Da drev han med slik napping i brystet og hyling. Kan jo være det som gjør det.. ?
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 Ja jeg tenkte også det, så jeg prøver alltid å bytte side da (har normalt nok melk til et måltid i en pupp) slik at han får en full pupp å die fra, men det hjelper ikke, han blir bare enda mer sint når han får fult av melk i munnen, hyler mer, setter melken i halsen og blir helt hysterisk. Skjønner bare ikke hva som går av ham jeg...
MammaDilla Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Hmm.. merkelig.. Men det går seg helt sikkert til. Prøv å avslutte måltidet når du ser at han begynner å vegre seg, rap med han og eventuelt tilby mer etter en fem-ti min...
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #5 Skrevet 1. juli 2007 Jeg har prøvd det, men takk for tips likevel :-) Synes også det er merkelig og blir ganske frustert av det...
MammaDilla Skrevet 1. juli 2007 #6 Skrevet 1. juli 2007 Ja det forstår jeg godt... Du får ta det opp me hs om det ikke går seg til. Du har jo to fra før av, så du har sikkert noen gode knep på lur
2 gutter og 1 jente Skrevet 1. juli 2007 #7 Skrevet 1. juli 2007 min kar paa 7 uker driver ogsaa paa saann. er saa redd han ikke faar denne matmelken lengre, for jeg har begynt aa bytte pupp naar han begynner aa hyle....da suger han litt paa pupp 2 foer han sovner.... fatter ikke hvorfor han har begynt med dette. er kjempefrustrerende, spesielt om natten....
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #8 Skrevet 1. juli 2007 Hehe... Ja jeg burde vel det, men desverre... Alle babyer er unike og dessuten har jeg glemt utrolig mye (eller fortrengt? ;-)) fra de to andre sin babytid. Er ikke noe "babymenneske" egentlig og synes i grunnen det første året er mer slitsomt enn koselig, men synes jo de er søte og slikt da så klart. Nå er hs tilbake fra ferie på tirsdag så får høre da om det fortsetter. Er lettere å gjøre noe med det om en vet hvorfor han gjør sånn.
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #9 Skrevet 1. juli 2007 Uff ja, det forstår jeg! Heldigvis har han ikke gjort dette om natten (men er jo bare en natt siden han begynte da), men han styrte på lenge i går kveld, til slutt måtte min mann ta ham og bysse ham i søvn før han sluknet. Her hjelper det ikke å bytte pupp, han blir bare enda mer hysterisk da...
emmi mi Skrevet 1. juli 2007 #10 Skrevet 1. juli 2007 hei, samme problem her, det er ikke alltid når hun får mat men stort sett. Hun gaper og vil til puppen og melken spruter ut og hun blir grinete og hyler og vrir seg vekk, har funnet ut at det samler seg luft og når hun fyller på med mer melk får hun vondt. Hjelper når hun får opp en rap da vil hun ned igjen og da går det bra, hun er nå 9 uker og det blir bedre, når hun var 3-4 uker var det veldig ille.
Blåttkryss Skrevet 1. juli 2007 #11 Skrevet 1. juli 2007 Vet ikke om det hjelper dere noe men min datter på 10 uker var sånn for litt over en måned siden. Jeg fant ut ved hjelp av noen her inne at det var sugebehovet som gjorde seg gjeldende. Hun ville suge mere, men ble irritert når det kom mer melk, for hun var mett. Jeg gav henne smokken etter puppen, og hun roet seg og smattet fornøyd i vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå