tyr 73 Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Hun vil ikke sove i barnehagen, ikke hjemme. Men hvis vi kjører bil en lenger periode på dagen, så klarer hun ikke holde seg våken. Og hvis hun ikke hadde blitt så sutrete og trassen på ettermiddagen, så hadde det vært greit. Men jeg ser hun er trøtt og trenger å søvnen. De dagene vi får henne til og sove, så får hun max sove 1 time, og da er hun mye vanskeliger og legge om kvelden. Når hun ikke sover, så sovner hun på 123 kl 1900. (sover da til 0630 i ukedager, og kanskje 7/8 i helgene.) Vi legger henne kl 1900.. Noen av dere som har vært borti dette? Hva gjør vi?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Trodde dette var en periode alle måtte gjennom jeg. Ikke så lett å kutte dagsøvnen helt. Nå på sommeren når man ofte er ute i solen og gjør mye spennende er det enda vanskeligere. Det blir som oftes frem og tilbake. Vi har begynt å legge mye tidligere og det hjelper jo litt.
miromurren Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 Eldstejenta vår hadde en sånn periode i samme alder (som har vist seg å vare ganske lenge!) Hun er snart tre år nå og sover ikke lenger på dagen, og hun er fremdeles ganske vill og grinete på ettermiddagen. Uansett, vi fikk det rådet å legge henne kl 18:00 den perioden, og da sov hun faktisk lenger på morgenen. I tillegg sovnet hun lettere på dagtid. Det kan kanskje være verd å prøve for et par netter?
annie-77 Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Hei. Jeg tror ikke at det er uvanlig og ha det slik i en overgang mellom litt soving og ingen soving. Vi har ikke kommet dit enda, men når tulla iblandt er veldig sutrete slik uten annen grunn enn at hu er sliten. Da vet hun hverken ut eller inn. Så da har vi lagt henne inn isenga (ikke mulig og få henne til og sitte på fanget når hun er slik). HUn får beskjed om og hvile litt. Ho hyler ille til vi går ut døra, men så varierer det litt, noen ganger sutrer hun videre litt, hyler litt eller blir helt stille. Det skal ikke mange minuttene til før ho roper vanlig på oss igjen (Korteste har vært 2 min! og andre ganger 10-15 min). Når hun så kommer opp er alt fint igjen. Akkurat som om hu trenger de minuttene for å komme inn på et annet spor. Dere kan jo forsøke det når hun er sliten :-) Håper ting går seg til fort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå