Gå til innhold

Alenemødr... blir så irritert!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alenemor og har valgt det selv ettersom pappaen er ganske så udugelig. jeg tjener bra og har en bra jobb... Mottar hverken overgansstønad, eller bostøtte eller noen annen form for støtte...

men møter folk hele tiden som går ut fra at jeg som er alenemor er fattig (hadde noen som ville gi meg sine gamle laken!!!) eller som "snylter" på staten eller som generelt sett sliter og ikke har det så bra..

Jeg har det helt strålende og det samme har min lille datter... tenk dere litt om før dere bare går ut fra at alle alenemødre er forlatt av gubben og lever i trange økonomiske kår... det er forskjell her som alle andre steder..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hev deg over det...folk vet ikke bedre

Skrevet

Faktisk er det jo slik at alenemødre er de som er dårligst stilt økonomisk sett av alle samfunnsgrupper. Så da er det joikke så rart at noen tror at du kanskje sliter litt økonomisk sett.

Selvsagt har ikke alle det like tøft økonomisk, noe som er kjempebra for deg at du ikke har.

MEN at du skal føle deg så fryktelig støtt, det skjønner jeg faktisk ikke.

Det er vel bare å takke pent neitakk til den frekke hjelpen noen tilbyr deg, og si at du hat det bra.

Og, hva mener du med "snylte" på staten? Ut fra innlegget ditt forstår jeg at du mener andre alenemødre som er avhengig støtte fra staten.

MEN håper selvsagt at jeg har tolket innlegget ditt feil:-)

Skrevet

skjønner poenget ditt, men er jo forsåvidt veldig trivelig av folk at de ønsket hjelpe da, de mener det nok bare godt selv om de tok feil da... tror ikke noen mener vondt med det..

Skrevet

jeg satte "snylte" i hermetegn fordi jeg absolutt er for å hjelpe de som er i en tøffere situasjon... hadde jeg mottatt os hadde jeg ikke hatt noe problem med det, men liker ikke at folk bare går ut fra at jeg ikke kan forsørge meg selv.. det er nok min stolthet det går på regner jeg med...

problemet er når dette er den reaksjonen man får hver gang... da blir man litt lei...

Skrevet

Veldig mange mener at alenemødre snylter på staten, og de har ingen betenkeligheter med å si det. Jeg har fått høre (når jeg fikk stønad) at jeg levde på andres penger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...