Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Fødte en jente for 6 dager siden, og revnet mye (perinealrift grad 3 a). Lå på operasjonsbordet og ble sydd av lege etter fødselen. Det er så vannvittig sårt og ømt!!! Svir konstant. Noen som har erfaring med hvor lenge disse smertene varer? Klarer ikke sitte i en myk sofa engang...
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Uff da,det hørtes ikke godt ut.Jeg aner ikke hvor lenge du må forvente de smertene,men jeg trodde at stingene forsvant etter en 14 dagers tid og etter det må det vel være bedre,da det jo er ganske godt grodd når stingene forsvinner. Håper du snart slipper disse smertene.
MyB@by <3 Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 jeg revnet veldig lite, grad 1... og hadde vondt i 6 uker. vondt å sette seg, reise seg, gå osv...
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Jeg kjenner til dette ja. Jeg ble også sydd etter rift grad 3, og var vel stort sett sengeliggende de første to ukene siden det gjorde så innmari vondt å sitte. Jeg har hatt en del problemer i etterkant med nerver, da disse ikke har grodd helt ennå, så derfor han jeg ennå en del smerter ved sitting etter toalettbesøk. Det er ennå ganske ømt, så vi må være forsiktig med sex. Tar det litt rolig, og bruker en del glidemiddel. Er 6 mnd siden eg fødte. Håper det går bedre med deg. Har hørt om mange som ikke er plaget så lenge som meg. Tror nok det tar en uke til iallefall før ting kjennes bedre ut. Gratulere med den lille forresten:) L
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 1. juli 2007 #5 Skrevet 1. juli 2007 Jeg revnet mye - grad 3a på meg også. Ble også sydd av lege på operasonsbordet. Hadde vondt får å sitte, reise og sette meg i 3-4 uker tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #6 Skrevet 1. juli 2007 Takk for svar, jeg får bare smøre meg med tålmodighet, ja. Håper for all del mannen min og jeg kan få et normalt sexliv igjen også, har litt angst for at jeg ikke skal fungere helt igjen etterpå.. snufs. Har forresten hørt at grønnsåpebad kan være lindrende. Funker det? Og det kan vel ikke skade stingene?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #7 Skrevet 1. juli 2007 Det kommer nok til å bli helt normalt igjen. Har hørt mange sider det faktisk blir bedre etterpå Grønnsåpebad er bra dersom det er infeksjon, men tar ingen skade, og dersom det lindrer er det jo kjempe bra. L
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 Dere får nok et normalt sexliv etterhvert ja. Bare husk å gjøre knipeøvelser flere ganger til dagen
FuriLaks Skrevet 2. juli 2007 #9 Skrevet 2. juli 2007 Hei! Jeg hadde vondt ganske lenge, 6 uker ihvertfall...Klarte ikke sitte noe særlig de første ukene. Var redd for infeksjon, det lukta ikke godt og jeg ble ganske skremt da jeg kikka med speil, huff, hehe. Så jeg kjøpte sånn medisinsk grønnsåpe på apoteket og satt med baken i badebalja til mini 2 x om dagen en god stund. Er ihvertfall ikke skadelig! Nå er det over 4 mnd siden og det er fortsatt litt ømt når jeg kommer borti etter f.eks dobesøk (sex har jeg ikke turt å tenke på ennå )
Forskeren Skrevet 2. juli 2007 #10 Skrevet 2. juli 2007 Oj, da har jeg vært heldig. Fikk totalruptur grad 3 b, men ikke hatt noe vondt! Får bare sette pris på det og krysse fingre for at dere slipper mer vondter snart.
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #11 Skrevet 2. juli 2007 Jeg hadde vondt i 4-5 uker.. Hjalp veldig å ligge badekar med grønnsåpe! Å skylle med grønnsåpevann hver gang jeg gikk på do... Satt på nakkepute(som man har bilen) om dagene jeg... Gratulerer med den lille foresten!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #12 Skrevet 2. juli 2007 Grad 4 her. Etter et par uker kjentes ting normale igjen. Kjøpte en sånn oppblåsbar nakkepute som man bruker på fly til å sitte på i begynnelsen. Bare å holde motet oppe ;-) Kommer seg snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå