meg & to små vampyrer Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Hvor sikkert er det egentlig? Er det noen her som har brukt det over tid og ikke blitt gravide (med mindre dere vil det)? Reagerer på alt med hormoner i og er lei av å blø hele tida pga de kunstige hormonene,.. Vurderer mye rart nå..
Kjærlighet <3 Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Jeg har brukt pearly i et halvt år og ikke blitt gravid.... (ikke så lenge kanskje, men er hvertfall ikke gravid:-))
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 Mener det er 99,3% sikkert... eller 99,7%, hehe.. Jeg har ladycomp og er ikke blitt preggis
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Jeg har ikke selv, bare brukt ELtester og temping "manuelt" for å finne "fruktbare" perioder - uten å bli gravid (enten jeg vil eller ikke), men har ei venninne som har brukt ladycomp i mange år og vært kjempefornøyd - hun takla heller ikke hormonene i diverse piller og sånn. Men det tar jo litt tid før maskinen "skjønner" syklusene, så da må man nok holde ut med kondom inntil da, og selvsagt også i de fruktbare periodene hvis ikke man bare er avholdende da.
meg & to små vampyrer Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2007 Takk:) Hvordan syns du den er å bruke? Det e rjo litt penger det er snakk om, så må jo evt vurdere dette nøye. Man bare måler temp og om dte er grønt er det fritt fram og om det er rødt er det kondomtid?
meg & to små vampyrer Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. juli 2007 Flere? tenkte det var aktuelt for meg siden det ikke er noen krise om jeg skulle bli gravid, jeg bare helst vil vente litt... Men er en stor investering syns jeg. Om den ikke funker bra.
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #7 Skrevet 1. juli 2007 Jeg har ladycompen, ja det er mye penger der og da.... Betalte vel 4750,- (inkl porto) men vel verdt pengene syns jeg! Så lenge jeg slipper de sørens hormonene så er det perfekt hehe... Så ja, jeg anbefaler den på det sterkeste =)
vårspiren Skrevet 1. juli 2007 #10 Skrevet 1. juli 2007 Jeg har brukt og den fungerte bra. Første tiden brukte vi den som prevensjon, og etterhvert brukte vi den som hjelp da vi prøvde å bli gravide. Og da funka den også bra! :-) Men da var jeg nøye med målingene. Hadde alarmen på den stilt inn en halvtime før jeg stod opp hver morgen, og det funka bra. Jeg vurderer å selge min nå fordi jeg er for slapp på å måle meg til samme tid hver dag. For hvis man ikke måler til samme tid hver dag (og før man står opp) fungerer den ikke optimalt. Og for øyeblikket hadde det passet særdeles dålig med ett barn til, så jeg tar ikke sjansen på å slurve med bruken av den. Jeg har mer enn nok med en 1-åring som står uten barnehageplass og det hele. Så nå bruker vi annen prevensjon. Den har ikke vært i bruk siden september 05, så det er jo litt synd å la den ligge ubrukt når den er verd så mye.
meg & to små vampyrer Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 1. juli 2007 Hvor nøye må man være? Jeg reagerer veldig dårlig på all prevensjon med hormoner i og kan ikke bruke kobberspiral pga store blødninger allerede. Kondom funker jo, men kjedelig å bruke det hele tida og hver gang man har sex. Kunne vært greit å sluppet av og til. Hvilken type er det du vurderer å selge og til hvilken evt pris?
vårspiren Skrevet 1. juli 2007 #12 Skrevet 1. juli 2007 Jeg har ikke tenkt så mye på det før jeg leste denne tråden. Jeg har en pearly. Hvis du er interessert kan du sende meg en pm, så kan jeg komme tilbake til deg når jeg har fått tenkt litt på pris. Må også høre med samboer om han synes vi skal selge den, eller om han vil at vi skal begynne å bruke den igjen etterhvert.
vårspiren Skrevet 1. juli 2007 #13 Skrevet 1. juli 2007 Glemte å svare hvor nøye man må være. Det er best om man måler til samme tid hver dag, og før man står opp om morgenen. Da sikrer man mest nøyaktig måling. I praksis vil dette si at du stiller inn alarmen på pearlyen på et klokkeslett hvor du enda ligger i senga. Hvis du pleier å ha alarmen på vekkerklokka på halv åtte kan du stille alarmen på pearlyen inn fem minutter før den andre alarmen skal ringe. Da rekker du å måle før du skal stå opp. Når du har målt, kan du stå opp. Du skal måle til samme tid hver morgen. Det vil si at du måler deg en gang i døgnet.
meg & to små vampyrer Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 1. juli 2007 Jeg sendte en pm, jeg. Skal tenke litt på det og snakke med mannen her også. om han syns det høres ok ut. Så snakkes vi kanskje. Logger inn ca daglig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå