Gå til innhold

Noen som har peiling på kynnere her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

HAr siden Fredag hatt masse kynnere,som også har kommet og gått mens jeg har ligget på natta,og som ikke slapp taket om jeg stod opp å gikk,men var ikke vonde da...

Og idag så har jeg sittet 3 timer i bil og da kom de ganske tett,startet med 3 min i mellom før de ble uregelmessige,og kom med 4,5,6,7,og 8 minutter i mellom,men de var ikke vonde da heller bare ubehagelige når magen strammer seg sånn... Er dette bare kynnere el var det rier..Husker ikke at det var sånn sist og når jeg fikk rier så var jo det noe helt annet enn dette...Slapp taket etterhvert når jeg kom hjem og satte meg godt tilrette i en stol da :o)

Ble litt bekymret da for er jo "bare" 30+5 uker på vei enda..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde MASSE kynnere fra uke 20. På et tidspunkt kom de regelmessig og jeg endte med å ringe føden. Jeg hadde stresset noe helt forferdelig den dagen, og de roet seg da jeg kom meg hjem og fikk slappet av :)

Skrevet

Nå er det en stund siden jeg gikk gravid, men jeg hadde ganske mye kynnere - ikke like behagelig alltid :o/ Og når det nærmet seg fødsel så var det alltid like nervepirrende: kynnere eller rier, liksom? Men da riene kom "for real" så kjente jeg at det var noe helt annet! Og skjønte det alle sier; "du VET det når det er i gang" selv om jeg syns det var dustete sagt på forhånd ;o)

Men hvis du er bekymra hadde jeg tatt en tlf til jm/lege og spurt om du kunne komme innom, hvis ikke det ikke er lenge til neste kontroll...

Skrevet

TAkk for svar :o)

HAr time hos jordmor på onsdag så blir det ikke værre så tar jeg det opp med henne og hører hva hun sier..

Skrevet

Jeg var plaget med kynnere og det endte med fødsel 5 uker før termin. Mest sannsynlig pga stress.

Kynnere kjennetegnes ved at magen strammes slik du beskriver. Kommer regelmessig og varer lengere enn rier.

Dersom du er plaget med masse kynnere, hadde jeg vurdert og bedt om sykemelding fra jobb (om du ikke allerede har det). Klok av skade kan man si!

Det gikk bra med barnet vårt bare så det er sagt. Men hun var jo liten da.

Skrevet

HAr nettopp blitt 100% sykmeldt fra jobb,og det er jo godt..

får slappet av litt da de dagene snuppa går i barnehagen..

Skrevet

høres ut som kynnere ja... sånn hadde jeg det oxo.. heeeele dagen på slutten. og vonde i tilegg.. huff, glad jeg er ferdig :)

Skrevet

Jeg har MASSE kynnere... skikkelig tak i mage og rygg, og veldig på grensen til vondt. Har flyttet og stresset mye i det siste, så jeg prøver å ta det litt med ro nå så ikke fødselen starter ;o) Har 6 uker igjen...

Men kynnere er sliiiitsomt...

Skrevet

Husker at jeg også lurte på de kynnerne da jeg gikk gravid. men den beste beskrivelsen jeg har er at kynnerne var ubehagelige, mens riene var vonde.

Det stramma seg masse i magen min de siste ukene. Men den siste uken før fødselen var det enda mer og da skjønte jo folk at noe skulle skje etterhvert. Allikvel ikke smertefullt før fødselen var i gang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...