Gå til innhold

Redd ja :-(

Hønseføtter og gulerøtter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Argh, blir så sint og redd!!

Var inne, men ser plutselig en løs hund i hagen vår. Er i utganspunktet over gjennomsnittet redd for hunder så jeg kjente at jeg tente på alle plugger samtidig som jeg ble redd. Hunden ble her lenge og ingen eier dukket opp, etter litt tusler hunden opp mot gården som er i nærheten her og blir borte.

Betestemte meg for å gå opp til gården for å spørre om det er der hunden hører til. Er som sagt veldig redd ,og tørr faktisk ikke være ute om jeg skal bekymre meg for at det skal komme løshunder i hagen her.

Rusler med høy puls opp, og der midt på gårsplassen står en annen hund. Skrekk og gru, Hadde mest lyst til å løpe derifra, men ser da at den har bånd så den når meg ikke. Så ser jeg ei dame der oppe, og roper om hun bor på gården. Hun svarer ja og begynner å gå mot meg. Da kommer plutselig den hunden som var i gården vår bak henne i full fir-sprang mot meg. Jeg kjenner pulsen slår, og begynner å trekkke meg unna. Men er dessverre ikke like rask som hunden, så den hopper på meg og rundt meg. Trodde jeg skulle gå i bakken der og da :-( Svetten silte, pulsen slo og blodtrykket steg til uante høyder. Hva skal man med trening?!

Etter at dama får kontroll på hunden spør jeg om det er hennes. Hun svarer bekreftende, og jeg sier da at jeg ikke synes noe om å få løse hunder ned i hagen min fordi jeg er redd og ikke stoler på de fordi jeg mener de kan bite. Får et hånende svar om at "Den er jo så snill".. Jeg svarer da at det ikke hjelper meg, fordi jeg er redd, og at jeg har lite barn jeg er redd skal bli bitt. Og at det er båndtvang så lenge det ikke er på egen grunn. Får da til svar at den pleier å gå løs der oppe, men ikke pleier å stikke av. Jeg sier da at de må gjøre hva de vil der oppe med hunden, men som sant er at jeg er så redd at for meg oppfattes en løs hund som ekstremt truende og iallefall i MIN gård og at jeg faktisk er så redd at jeg får mest lyst til å hente skytevåpen for å beskytte meg og barnet mitt.

Hun satte hunden i bånd mens jeg var der oppe, men viste INGEN (muntlig)forståelse for at folk har en annen oppfatning om at hunder ikke er menneskets beste venn. Og den kommer nok til å gå løs igjen.

Kan ikke de som har hunder ta vare på de og ha de i bånd ,slik at jeg slipper løse hunder i min egen hage engang?!? Mest redd her jeg sitter, men sint også. Måtte bare ha ut litt gruff, slik at blodtrykket og pulsen synker her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er første gangen hunden kom i din hage og at dere var inne,så synest jeg det var litt raskt å gi beskjed etter at hunden hadde vært i din hage en gang.At du kaller det for løshund synest jeg er feil,dette er en hund som er løs og som hører til en gård.

Har forståelse for at du er redd hunder.Hvis du er så redd at du vurderer skytevåpen,så tror jeg erlig talt at det du som har et PROBLEM som du må jobbe med.

Gårdshunder pleier som regel å være løse på den gården den hører til.Hunden hadde vel ikke virket ekstremt truende

hvis den var i din hage og du var inne??

Synest du overdriver en smule. Tenk seriøst på det med hjelp for å takle hunderedselen din,dette synest jeg ikke hørtes normalt ut en plass.

Hilsen ei som ikke har hund,men liker hunder godt.

Skrevet

Ser ut som om jeg må bytte nick ja :o(

Skrevet

Jeg hadde gjort det samme som deg!!!! Er da måte på hva en skal tolerere! Jeg hadde kanskje truet med Falken neste gang, det koster penger å få ut bikkja igjen. Synes chrisallic ikke skjønner hvordan du har det!!

Sender deg en stor trøsteklem, du gjorde det rette ;o))))

Skrevet

Det er en grunn til at det er båndtvang!!!!!!!!

Skrevet

Jeg kan ikke fordra løshunder, uansett hvor snill og grei de er. Båndtvang er det nå uansett. Våre hunder er aldri uten bånd, både for deres og andres sikkerhet. Hvem vet hva som kan skje og da er det godt å kunne kontrollere de umiddelbart. Dessuten er det helt for jævlig å de bikkjene i hagen og drite og grave opp blomsterbedd. Nei de skal være i bånd og sånn er det med den saken. Skjønner du ble redd og bekymret, for det er sikkert ikke artig å vite at nabohunden går løs når du eventuelt sitter ute og skal kose deg. Og det er greit å si fra til eieren at du vil de skal ha bånd på de, det er deres ansvar uansett.

Skrevet

tittenpåhjørnet.. jeg er hundeeier, og blir fly forbanna, når jeg ser hunder som går løse!!! de er bare dyr, uansett hvor snille de liksom er.. det kan være en lukt, eller noe, som plutselig får de til å klikke.. hunden min er flere ganger blitt angrepet av hunder som gikk løse.. en av naboene mine slipper bare hunden ut døra, når den vil ut, så kommer den tilbake etter en stund.. fatter ikke hvor enkelte mennesker har hodet sitt.. båndtvang er båndtvang.. selfølgelig ka hunder stikke av, det har mim også gjort, da min litt senile bestemor glemte å lukke døra.. men å la de løpe fritt rundt, fordi... de er jo snille.. de er fortsatt dyr, og har instinktene i orden.. støtter deg, fordet om skytevåpen blir å gå litt langt. det jeg synes er feil i denne historien, er ikke at hunden var i hagen din, som sakt, de kan stikke av, men den lille forståelsen du fikk fra hundeeier.

Skrevet

Grr, vet hvordan du har det. Er ganske skeptisk til hunder selv og der jeg bodde før var det en nabo med et aggressivt beist som aldri gikk i bånd. Når man sa noe til henne så svarte hun at hunden var jo så snill... den er jeg ikke enig i, bikkja angrep meg flere ganger. Etter 2,5 år med daglig terror fra hunden så skjelte jeg henne ut og endelig så fikk hun bånd på beistet... jeg er en dyrevenn, men akkurat den hunden hatet jeg, selv om jeg vet at det var eierens feil!

Skrevet

Sånn nå er det bare 1 titten på hjørnet her....nemli du ! da bytta jeg nick

Skrevet

Det er første gangen hunden kommer ja, iallefall som jeg har sett. Forrige gang var det 2 hester som plutselig sto her mellom bilene våre.. Er 1 gård i nærheten, ellers er det et vanlig boligfelt.

Men jeg visste jo ikke at hunden faktisk tilhørte gården her da. Det er første gangen jeg ser den. Og da er det jo en løshund for meg.

Ja jeg var inne, men det er vel min grunn og hunden har faktisk ikke lov til å være der. De er de som eier hunden som har ansvar for den, og så lenge det er båndtvang utenfor egen grunn så burde de vel passe bedre på den så lenge de tydelig ikke har kontroll på den siden den stikker av.

Og hva som oppfattes som truende er vel ganske så individuelt?!? Jeg kan fint jobbe med agressive pasienter, men en hund som hopper på meg og er løs oppfatter jeg som truende.

Jeg sa verken at jeg skulle skyte den eller om jeg har våpen, men at jeg tenkte det gjorde jeg. Og det er jo også ganske langt fra tanke til handling..

Ja, jeg har et problem med hunder, men jeg klarer meg helt utmerket uten dem heldigvis.

Skrevet

Jeg støtter deg helt! Jeg ville også ringt politiet for å høre hvilke politivedtekter som gjelder for båndtvang der du bor, og hvordan du skal gå frem hvis dette blir et problem. Så hvis den hunden kommer igjen kan du nevne at du har snakket med politiet for damen. Kanskje hun tar poenget da?

Skrevet

Jeg kan bytte nick da om du har veldig lyst på det. Har ikke det store eierforholde til nicket selv om jeg har hatt det i 2 1//2 år eller noe :-)

Si ifra om du vil ha det da vet du :-)

Skrevet

Uff! Skjønner det ikke kan være greit HI! Er ikke redd for hunder selv. Og er oppvokst med det, men irriterer meg over folk som ikke skjønner at mangen er redde for hunner. At hunder er "SÅ SNILL" hjelper ikke om man er livredd hunder..... Og man skal aldri stole på en hund.

Spesielt etter jeg fikk barn selv, blir jeg rasende om folk går med hunden sin løs. Har opplevd at hunder har kommet stormende da barna var mindre, og de vart veldig redde. Pleier da og gi klar beskjed om at eieren har å få hunden sin i bånd.

Skrevet

har veldig lite til overs for hundeeiere som oppfører seg som om deres hund ALDRI kan virke truende på andre mennesker! Har man hund skal man respektere at det finnes mennesker som er redd dem og når man i tillegg gir beskjed om at man er redd hunder skal man ikke bli sett ned på av en hundeeier. Det er rett og slett uhøflig. Dessuten hvorfor er det så vanskelig å forstå at hunden skal stå i bånd????????????????????????

Skrevet

Det er kanskje smart :-) Har sjekket på nettet tidligere, og utifra det skjønte jeg at vi bor i en ganske streng kommune sånn sett. Det er visst båndtvang i skog og mark her hele året. Med unntak av jakthunder i jaktsesongen da.

Er jo ikke akurat for å være vrang, men jeg er rett og slett livredd. Og det burde ikke være vanskelig å passe på hunden sin på egen grunn når de har stoooor gård..

Skrevet

Jeg har full forståelse for din situasjon, er ikke redd for hunder selv, men har en kusine som var så livredd før at hun begynte å grine og fikk full panikk om en løs hund kom mot henne. Og en slik frykt skal man da virkelig slippe i sin egen hage!

Synes det var respektløst av hundeeieren å vise så lite forståelse.

Skrevet

Står på mitt og synest ikke dette er normalt!Mener alt jeg skrev i innlegget over. :-)

Skrevet

Ja, ja. Så fint at noen har greie på hva som er normalt. Jeg antar "Chrisallic" har en diagnose på lur til "titten på hjørnet" også da?

Skrevet

chrisallic, så fint at du vet hva som er normalt eller ikke:-) Good for you!

Skrevet

Ja absolutt er det bra.Vet ihvertfall hva som overhodet ikke er normalt.

Er ikke lege så diagnoser begir jeg meg ikke ut på.

Skrevet

Synes kanskje du overreagerer en liten smule jeg da,, hadde det skjedd flere ganger så hadde jeg kunnet forstå at du ble sint. MEN uhell kan skje, var det første gangen hunden var i din hage så har den sikkert gått seg bort rett og slett. Ja, man skal som hundeeier ha respekt for at folk kan være redde, jeg tvinger aldri hunden min på andre og passer på så godt jeg kan! Har det hendt at hun har stukket av? ja absolutt, men det har vært pga uhell. Hadde noen blitt sint på meg pga det så tror jeg kanskje at jeg hadde sett litt rart på de, er ikke andres oppgave å fortelle meg ting jeg allerede vet,, Nettopp at det er båndtvang..! Nå har vel jeg kanskje et litt annet syn på dette siden jeg ikke finnes redd for hunder og ikke helt klarer å forstå hvordan folk kan være hysterisk redde disse (som oftest) harmløse dyrene.

MEN, skjer det flere ganger så ville jeg ha ringt politiet, hvis de må komme å hente hunden må eierene betale en relativt stor sum for å få hunden tilbake igjen.. Da passer de nok litt bedre på :)

Skrevet

Jeg er redd for hunder, andre er redde for edderkopper, mus, slanger, veps eller lignende. Alle har vel noe en er redd for?

Men til alle andre Tusen takk for støtten. Det eneste jeg ville var jo at hundeeieren skulle passe på den. Men greit å vite at jeg er "syk"... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...