Gå til innhold

Min baby er liten....


MammaGlede

Anbefalte innlegg

Har vært til utallige ultralyder til nå. Babyen min ligger på -20%. Men legene syns det er rart siden det er masse fostervann, morkaka er fin og blodgjennomstrømningen gjennom navlestrengen er også veldig bra. Masse liv kjenner jeg også.

Men litt bekymret er jeg likevel. Syns magen min er veldig liten også, men så er jeg en jente på over 180cm også da.

Men det som uroer meg mest nå er det legen sa på torsdag da jeg igjen var på ultralyd. Kroppen er så å si normal størrelse, men hodet er lite.

Noen som forstår dette? Betyr dette at babyen min er syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei. nei det trenger ikke å bety at babien din er syk! Min forige var stor, og det så ut til at hun skulle bli over 4 kg. de målte på ultralyd flere ganger rett før termin og etter, jeg gikk over, og var sikre på at hun ble langt over 4kg. Men det var hun ikke ( 3.9kg var hun ) Min erfaring er at de målene de kan ta ikke er helt sikre. Nå ser det ut som om denne babien blir stor igjen, men jeg vet å ikke stole helt på målene ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har opplevd det samme som deg med mine to første og nå ser det ut som det gjentar seg med tredjemann også. Jeg ble begge ganger sendt til ekstra ul pga. liten mage og sf-mål. Alle var såå bekymret, men ul`en viste begge ganger at alt så bra ut. Første min var 2890 g og nr. to var 3190 g. Gjennom hele svangerskapet med nr. to ble det sukket og stønnet fra både lege og jm at dette er en mager unge, de tipppet henne helt ned til 2500. Ble nesten psykisk syk av alt maset rundt dette vekstavviket (var oppi -24%) fordi jeg følte jeg gjorde noe galt som ikke klarte å få større unge.

 

Noe jeg tvert om ikke gjorde. Ikke røyk,alkohol, normalt kosthold hadde jeg osv. Nå ble hun ikk såå liten da, men under gj.snittet. Nå har jeg for over en mnd siden begynt å synke på sf-målet og regner nesten med samme "hysteri" i morgen når jeg skal på ny kontroll. Men, men. De får bare styre på. Sykehuset sier jeg bare får små barn, sån er det med noen. Ang. magen så har jeg 6 uker igjen ca. nå, og det ser ut som om jeg er max 4 mnd på vei... er selv 176 cm høy og har hørt flere teorier på at vi som er høye bærer barna på en annen måte (mer inni oss) enn kortere jenter. Så jeg trøster meg litt med det jeg... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt spes små babyer, men med sistemann sa legen han ikke fikk terminen til å stemme, fordi målene av hodet ikke var i samsvar med lårbeinet...han sa ikke noe spes til det, men kan godt forestille meg at andre leger kan lage litt hysteri rundt det...Jenta mi var 3300 når hu blei født, og er litt smalere i hodet enn de andre, og har et lite søtt annsikt :) Tror ikke du skal bekymre deg for noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Tror ikke du skal bekymre deg så mye over det. Jeg er ganske kort, og har derfor noe som ser ut som en enorm mage, selv om sf målene er under gjenomsnittet. Målene var under gjennomsnittet de to andre gangene jeg var gravid også. Jenta mi var 3050 gram, og gutten min var 3700, og da kom han nesten tre uker før termin. Tror det er veldig individuellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode og betryggende tilbakemeldinger.

Pratet med jm i dag, og hun sa så å si det samme sm dere har gjort. Skal på ny ul på mandag, så da får jeg igjen vite hvordan det går me den lille vennen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...