Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke sant jo vondere det gjør å føde jo bedre er det når barnet er født! Det er overhodet ikke noe mål å føde med grusomme smerter! Jeg skal ha epiduralbedøvelse, jeg, fordi jeg er imot at det skal gjøre vanvittig vondt å føde! Og jeg har overhodet ingen dårlig samvittighet fordi jeg bruker smertestillende i fødsel heller!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Butterfly, kan du se å svare meg hva du syns om dette? Hva syns du om at jeg er motstander av å føde med smerter? Hva syns du om at jeg har brukt masse smertestillende i begge fødslene mine og at jeg har skrevet ned i journalen min på sykehuset om jeg skal ha epiduralbedøvelse denne gangen også? Hva syns du om at jeg vil skulke unne smertene når jeg føder? Du vil helt sikkert føde uten noe smertestillende, siden du svarte meg så dumt på lørdag at svangerskapsplager bare er noe man skal være venn med.

Hva syns du om at jeg ikke vil lide i fødselen????? Svar meg på det!

Skrevet

Beklger at jeg blander meg litt inn her, men hva har det med saken å gjøre hva hun syns?

Alle må da få gjøre det hver enkelt selv vil.

Skrevet

Så det er heeeelt smertefritt å føde med smertestillende,mener du frøken nøffemor? I doubt it! Folk driter vel i hva andre velger å gjøre vel,man er da mest opptatt av seg selv under fødsel skulle jeg tro. Gjør som du vil,ferdig med det,ikke bry deg om hva andre tenker. Skjønner ikke hvorfor det er så viktig for deg...

Skrevet

Hun har da ikke født, såklart hun ikke vet det!

Drit i hele kjerringa, hun er her bare for å lage kvalme!

Skrevet

Makan til mas fra Nøffemor om dette temaet da??

Om man velger å føde med eller uten smertestillende er da opp til hver enkelt.

Og nei, fy! Nå kommer jeg sikkert til å bli bombandert med PM... :P

Skrevet

Denne gangen har jeg i journalen min at jeg skal få epidural like etter at jeg er lagt inn på fødeavdelingen. Denne gangen skal jeg få lov til å ha på epiduralen også under utdrivningsfasen, så sant ikke det medfører at riene stopper helt opp. Men jeg er blitt lovt at de skal prøve å se om jeg klarer å presse fint selv om jeg har epiduralen påskrudd. Hvis jeg ønsker kan jeg få lokalbedøvelse i mellomkjøttet hvis epiduralen ikke lindrer nok i mellomkjøttet når jeg trykker ut ungen. Så dere ser, jeg har fått viljen min, jeg er blitt lovt mye smertestillende i den forestående fødselen. Mange syns sikkert at jeg er veldig pysete som velger dette, men jeg syns det føles tryggest å bli spart for smertehelvete.

Skrevet

Skulle ikke du ha født nå,forresten? Mener du hadde termin for noen dager siden,eller husker jeg feil?

Skrevet

Det er da opp til hver enkelt å bruke smertestillende under fødsel?

Jeg fødte uten noen form for bedøvelse, hadde en rask og flott fødsel, det beste jeg har opplevd!! Og jeg følte at smertene var "gode typer" smerte.

Såklart man ikke har dårlig samvittighet over å få bedøvelse, hvorfor skulle man få det?

Jeg vil ikke ha bedøvelse i denne fødselen heller, og gleder meg til å oppleve en fødsel igjen. Det er ikke såååå ille å føde som mange skal ha det til :)

Men om du får styrtfødsel da? Og de ikke rekker å sette epidural? Hva da? Man vet jo ikke hvordan fødselen blir.

Skrevet

Ikke ofte jeg skriver ting her på BIM, men er inne og titter en del. Og unnskyld meg, må bare si en ting til deg nøffemor: Jeg håper virkelig, for din egen skyld, at du bare er en person med alt for mye fritid som er her inne for å lage diskusjoner. Hvis det ikke er tilfelle synes jeg utrolig synd på deg, du må väre ganske så syk i hodet ditt. Tror alle har fått med seg at du er redd for smerter når du föder, og det er helt greit, men slutt å plag andre som ikke er redd!

Skrevet

Jo, jeg hadde termin i går. Så jeg går nå bare hjemme og venter på at fødselen skal begynne. Jeg tar bringebærbladkapsler, spiser lakris, skal brygge meg litt kaneldrikker (kanelte med ekstra kanel i), og nå skal jeg forsøke å ha hyppige samleier med mannen min. Jeg skal også forsøke å stimulere brystvortene mine, jeg har allerede råmelk når jeg gnir på de. Hittill har jeg ikke noe annet enn kynnere av og til. Men jeg skulle ønske fødselen begynte i løpet av denne uka. Det er en jordmor som jobber på det sykehuset jeg skal føde på som er så koselig og som jeg så gjerne vil ha når jeg skal føde denne gangen, men hvis jeg skal ha henne må jeg føde i løpet av denne uka, ellers så går ho ut i permisjon fra og med neste uke. Jeg har gått lenge over terminen begge gangene før, første gangen gikk jeg 12 dager over og andre gangen gikk jeg 16 dager over tiden. Så jeg er nok overtidsmenneske. Men man kan jo alltid håpe likevell at det skjer tidligere og nærmere termindagen denne gangen.

Skrevet

Tweety, det er klart jeg vet at jeg kan få styrtfødsel slik at jeg ikke rekker noen bedøvelse. Jeg håper bare ikke at det skjer. Jeg bor bare et kvarters kjøretur unna sykehuset, så det er en fordel for meg. Men jeg prøver å trøste meg med at dersom jeg skulle få styrtfødsel denne gangen, så håper jeg at jeg vil oppleve at fødselsmertene kanskje ikke er så grusomme likevell som jeg alltid har trodd. Jeg prøver å være litt optimist, så jeg tenker at det er ikke sikkert jeg vil oppleve det å føde uten bedøvelse som så traumatisk som jeg tror. Særlig når jeg har født to barn før, og både lege og jordmor har sagt at jeg er som skapt for å føde barn, så prøver jeg å tenke litt positivt. Det er jo ikke alltid at skrekkbeskrivelser og skremselspropaganda fra andre stemmer med virkeligheten.

Skrevet

Ikke vær så nedlatende mot meg da, du vet nok ikke hvordan det er å ha fødselsangst. Jeg er veldig for at man skal kunne få hjelp til å føde med mindre smerter, når det er mulig. Frykten for fødselsmertene skal ikke hindre en kvinne som ønsker det i å bli mor! Noen sier at "du får la være å få barn hvis du ikke tåler smerter". Jeg syns det er et idiotisk argument å komme med!

Skrevet

bla bla bla... bla bla bla bla...

skulle egentlig se 10.gangs reprise av serier på tv norge men why do that når vi har nøffemor som underholdning... sjohei!

Skrevet

Har ikke fødselsangst du hvet du, du er bare en stor kverrulant.

Skrevet

Bla bla bla. Har du ikke noe annet å bruke tiden din på nøffemor??

Skrevet

Du er jo helt sinnsyk nøffemor!

Siden du vet hvor fryktelig det er å ha fødselsangst. Hvorfor skal du da presse det på andre? Unner du ikke andre å takle det bra/ha det bra?

Kan du ikke heller finne andre som føler det slik som du??! Istede for å presse og plage andre til å skulle føle det samme som deg?

Du er jo helt utrolig! Skjønner ikke hvorfor du får lov til å holde på sånn. Kan ikke fatte at dem ikke kan fjerne sånne som deg fra bim!

Skrevet

vi har vel konkludert med at ei så sjuk dame sikkert bare vil lage et nytt navn og ny profil så nå har vi henne under kontrollerte omstendigheter. Det eneste som jeg syntes er så synd med denne nøffemor er at jeg tror det er ei veldig syk person som burde fått hjelp. Hun lider sikkert av innbilt svangerskap og kan muligens ikke hjelpe for at hun er som hun er.... så jeg vet jeg svarer jeg også men vi burde nok la vær ettersom det sikkert forsterker hennes tro om inbnbilt graviditet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...