Gå til innhold

Noen som vil dele erfaringer ang barn og hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker oss veldig hund, men er usikker på om det ikke er akkurat riktig tidspunkt akkurat nå.

Vi har en liten gutt på 2 år og en pus på 7.

Noen som kan dele erfaringer med å ha/få hund med så små barn?

Pusen (omplasseringspus) er vant til hunder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldrene mine har to hunder, og de går begge kjempe godt overens med Martin, selv om han er ei lita klatremus og styrer fælt med de. Eneste er valpen som har en tendens til å bli litt vilter. Ellers er det ikke noe problem. Og de fikk den første hunden når katta deres var 7 år og det gikk også kjempe bra, katta var så inngrodd i huset at det var ingen tvil om hvem som var sjefen, og han var ikke hundevant.

Skrevet

Takk for svar.

Flere som vil dele erfaringer? Hvordan synes dere det funker i hverdagen? Tenker på turer/aktivisering, kombinert med jobb, henting i barnehage osv.

Skrevet

Vi kjøpte hunden år da sønnen vår var rett over året. Det har gått utrolig bra. De leker og koser, og jeg stoler på hunden sammen med sønnen vår (men man skal jo aldri stole 100% på det, så jeg lar de fremdeles aldri være alene og leke).

Vi passer på at hunden har mulighet til å trekke seg unna og være i fred, men hun velger stort sett og være med oss uansett.

Nå jobber både mannen min og jeg turnus da. Pleier stort sett å gå til bhg, da tar jeg med meg hunden samtidig, før jeg eventuelt går hjem og henter bilen. Samme tar jeg med meg hunden når jeg henter i bhg (eventuelt mannen min). Går en ordentlig runde på kvelden etter gutten er lagt, eventuelt hvis vi bare er en hjemme tar vi hjernetrim i hagen, leker og koser oss. Hun er også alltid ute sammen med oss, selvfølgelig.

Vi har en selskapshund da (Cavalier), som ikke trenger timesvis med tur om dagen for å være fornøyd. Både mannen og jeg er vokst opp med setter, men der så vi vår begrensning. Valg av rase er viktig :)

Det er flott å ha hund. Sønnen vår er glad i hunden, og er hun ikke med oss ut, så er han påpasselig med å nevne at vi må hjem til henne så hun får tisse! Hadde vært tomt i huset uten henne!

Skrevet

Takk for utfyllende svar : )

Mannen min jobber fulltid og jeg begynner også i 100% stilling fra høsten, er redd det blir lenge for hunden å være hjemme alene. Vil jo ha selskap i katten, men det er jo ikke sikkert det blir bare stas...

Nickey Mouse, kjøpte dere valp eller voksen hund?

Flere som har lyst til å komme med kommentarer i forhold til hundehold og småbarnsfamilie tilværelsen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...