Gå til innhold

Han er 4 uker kan jeg gi han sviske saft??

Anbefalte innlegg

Skrevet

?????? eller er det for sterkt for magen??

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Sviskesaft er for 4 mnd og oppover...gi ham maltestrak i stedet hvis han er treg i magen. Får han bare mm? Da skal det ikke være særlig behov for malt egentlig. Har han vondt i magen kan du jo prøve sukkervann.

Skrevet

Enig med Riga her,den er fra 4 mnd,men du kan jo prøve malt som hun sier.

Håper det ordner seg for den lille at magen blir bra.

Skrevet

ok. for han prøver og få det ut men er for hardt liksom. så når jeg stimulerer litt med en q-tips som helsestasjonen sa kommer det en kjempe tykk og klissete avføring. tydelig at det ikke er godt. ja han blir ammet.

Skrevet

Hvis han bare får mm er det ikke nødvendig "å hjelpe til".Barn som blir ammet får ikke forstoppelse. Kan gå opp til 14 dager, slik har begge mine vært...

Skrevet

ja men jeg ser han prøver og ikke får det ut....

Skrevet

sånn hadde vi det også. Hadde som regel 10 dager mellom hver avføringsbleie, men han presset så si hver dag.

Jeg fikk høre av legen på helsestasjonen at det var tegn på meget næringsrik melk. Før jeg fikk høre dette har jeg også prøvd det meste ; sviske, malt, massasje og homeopati - uten effekt.

Det er klart de får litt vondt, men du får heller se det positive at dere slipper å skifte så mange avføringsbleier...

Skrevet

Babyen min på 10 uker er sånn han også.

Det er 17 dager siden han har hatt avføring,han får bare mm.

Jeg prøvde q-tips,massasje osv. men det hjalp ikke,til slutt drakk jeg et halt glass sviskesaft.

Joda,jeg ble dårlig i magen dagen etter,men det ble også lillegutt. :)

Skrevet

Ja det hørtes jo fint ut=) Men jeg fikk høre på helse stasjonen at jeg skulle stimulere hvis han trykkte og ikke kom noe ut. så når jeg gjør det kommer det altid masse... nesten så jeg lurer på hvordan han har fått plass til alt dette=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...