Gå til innhold

Svigermor... ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten gutt på 2 mnd. Han får mme, fordi jeg ikke kan amme. Var på besøk hos svigermor i dag, og hun mente det var på tide å begynne med grøt/velling!!! Da jeg fortalte henn at man anbefaler å vente med det til barnet er minst 4 mnd. lurte hun på hvilken "ekspert" som hadde funnet på det?!? Jeg sa nå bare, som sant er, at det er den vanlige anbefalingen fra helsesøster/lege... Da himlet hun bare med øynene.. Akkurat som om det var noe jeg hadde funnet på... Maå bare le litt.. Hva skal man si til sånt? ;) Mulig ting var annerldes da hun fikk barn.. Men....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte med velling på kvelden når minste var 2 mnd, jeg.

Hva helsesøstre anbefaler var meg revnende likegyldig, da lille ikke ble mett på tillegg. (Jeg måtte slutte å amme når lille var 6 uker, pga betennnelse)

Skrevet

Joda.. Det kan jeg godt forstå. Men lillegutt her klarer seg kjempefint på mme. Han spiser godt, sover godt, og legger på seg akkurat som han skal.. Da skjønner jeg ikke vitsen, liksom. Må legge til at svigermor er veldig glad i å legge seg borti barneoppdragelse, leggetider, stellerutiner, husarbeid, osv... Kun hennes måte er bra nok, om du skjønner... Prøver å ikke bry meg, men kan bli litt mye av og til. Spesiellt siden de bor like i nærheten... ;)

Skrevet

jeg liker ikke slike svigermødre..... hadde byttet ut mi om jeg kunne =) haha

Skrevet

Jepp! Kanskje vi kan legge de ut på Finn?! ;p

Skrevet

Det var en helt annen tid da de fikk barn, da visste man ikke om blødninger i tarmen og risikoen for allergi ved å introdusere fast føde/hvetemel og vanlig melk for tidlig. I dag vet man hva som er best for barnet og jeg synes derfor du gjør riktig i å vente med grøt og velling til poden er større. Så lenge de spiser og legger på seg så er det jo ikke noe problem. Jeg fullammer enda og småen er 5 mnd. Dette er litt vanskelig for den eldre garde å forstå.. man skal liksom ikke fortelle de noe om barneoppdragelse for det har de gjort i mange tiår :-P

Når jeg får sånne kommentarer som du fikk så smiler jeg bare pent og sier at vi vet bedre i dag.. he he. Eller jeg gidder ikke kommentere i det hele tatt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...