lykka Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Hei, Min lille prins er nå 11 uker gammel og spiser MAKS 6 måltider pr. dag. Noen ganger bare 5. Føler ikke at jeg har mye eller spesielt næringsrik melk - det var t.o.m, slik at vi etter å ha kommet hjem fra barsel gav endel tillegg i løpet av dagen - fordi han gikk så mye ned i vekt første uken. Totalt har han i gjennomsnitt på siste 10 uker lagt på seg 250 gr pr uke og det er jo mye. Sist uke var det bare 30 gram - men det kom av sykdom, feber og diare hos han og dertil lite matlyst. Trodde jeg mistet melken - men det kom seg igjen. Nå er han tilbake til 5-6 måltider i døgnet. Prøver å ikke la det gå mer enn 4 timer imellom hvert måltid på dagen, men da hender det han må vekkes. Dette fordi vi da får en roligere natt uten for mye avbrekk. Han gulpet masse i starten, så gradvis litt mindre, så ingenting når han var syk, og nå gulper ha litt igjen. Føler da at dette har sammenmeheng med at det er overskuddsmelk og ikke bare en dårlig lukkemuskel. Skal jo veie han nå til uken for å se om han har lagt på seg bra i løpet av siste uke hvor han har vært frisk og har han det så er jo alt bare fryd og gammen. Men tror dere at jeg har så mye/næringsrik melk at han får i seg nok mat på kun 5 måltider om dagen - har jo hørt om andre på samme alder som spiser titt og ofte.... Er litt bekymret for det... selv om jeg sikkert ikke burde det. Takk for svar :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå