Gå til innhold

veldig dårlige nyheter.. Er så lei meg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

nettopp kommet hjem fra UL på riksen. Jesper i magen er dessverre alvorlig syk.

De klarer ikke se helt hva som er galt, fordi han ligger litt ekkelt til i magen, men han så helt klart at det var noe feil i hodet.. Ventriklene er forstørret.

Han har for mye væske i hulrommene i hjernen..

Aner ikke hva som skjer. Er helt knust...

Aner ikke omfanget av hjerneskaden. legen sier at det kan gå begge veier.

Enten kan han leve med skaden, ellers så vil han dø snart.. Han klarer ikke gi en diagnose ut av funnene i dag, men ser at noe er galt..

Skal tilbake å ta fostervannsprøve snart, og få flere eksperter til å se..

Og skal også føde på riksen da. Om det blir vanlig eller keisersnitt vet jeg ikke enda..

At livet skal være så urettferdig.. Hvorfor oss?? Ligger nå å kjenner at lille Jesper sparker i magen, og stakkars liten... Jeg synes så synd på han. Lurer om han har vondt..

Det er ingenting jeg kan gjøre

Min kjære lille Jesper. Er så glad i deg.. Jeg er så ufattelig lei meg for at du er syk vennen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ånei så trist! Stakkars liten.. Får håpe det ikke er så ille...Masse lykke til til dere!

Skrevet

Ååååååå......*klemme* Det er kjempe trist!!!! Håper at han klarer seg og at det ikke er noe stor skade:)

Ønsker dere alt godt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klem

Skrevet

Uffda. Dette var vondt å lese!

Vil bare si at hvis Jesper blir født med vannhode - for mye væske i hjernen - kan han likevel få et veldig godt liv.

Min svigerinne hadde vannhode (ble oppdaget da hun var ca 5-6 mnd gammel) og har det veldig godt. Hun vil aldri kunne bo for seg selv, kan ikke lese og skrive ordentlig, men er veldig godt utviklet sosialt.

Jeg ønsker dere alt godt, og at Jesper får minimalt med skader. Jeg ser at du likevel kommer til å elske barnet ditt, og det er det viktigste!

Et funksjonshemmet barn med en mor/familie som elsker det og er villig til å kjempe for det klarer seg mye bedre enn et fra en familie som resignerer og gir opp!

Lykke til.

Store klemmer fra

Skrevet

*kjempeleit* dei rette ord finnes ikkje i ein slik situasjon......

Det einaste eg kan gjera er å senda varme tankar og håp

Skrevet

Uff, ble veldig lei meg på dine vegne. Håper av hele mitt hjerte at det ordner seg til det beste - de har du fortjent! Men det er jo ingen rettferdighet i dette uansett. Ta godt var på deg selv og mannen din i denne vanskelige tiden - uvissheten er kanskje det tyngste å forholde seg til.

God klem!

Skrevet

er så ked av det på jeres vegne har jo fulgt med og håpet på det beste,synes du virker så stærk,og ved du trenger alt den styrke du kan frembringe,sender deg alle mine tanker og kræfter i denne vanskelige tid og krysser mine fingre for dere alle.

jeg har en søster med downs og ved at der ikke finnes noen ord der kan trøste,men vi er her alle for deg om du bare vil skrive dine tanker ned ,ha støtte eller noe annet.

han er stadig et mirakel alle liv er mirakler.

Skrevet

Huff det var lei å høre............er så urettferdig når slik skjer....!!!!

Kan ikke annet si enn lykke til jeg..............gjør det beste ut av situsjonen og ta godt vare på lille Jesper uansett......!

Mange varme tanker og lykkeønskninger fra meg.............

Skrevet

Ååå, Gøril!! :(

Nå ble jeg utrolig trist på deres vegne. Kan overhodet ikke sette meg inn i hvor vondt det må være å få en sånn beskjed. Særlig ikke etter alt det andre dere har vært igjennom!!

Jeg håper ennå på at alt er fint med Jesper i magen, og at det bare er ultralyden som har vært feilaktig.

Mange varme tanker herfra.

*klem*

Skrevet

Så forferdelig trist Gøril!!

Blir helt tom jeg. Vet ikke helt hva jeg skal si. Vet at ingen ord kan trøste uansett.

Må være så forferdelig å leve i det uvisse.

Tenker på all engstelsen du har hatt i dette svangerskapet. Også ender det sånn. Rart det der med intuisjon.

Tenker masse på deg og lille Jesper!!

Mange klemmer fra

Skrevet

Så utrolig trist å få vite dette da!

Det er jo ingenting som kan trøste dere akkurat nå..

Jeg sender dere så masse gode tanker og håper at deres lille Jesper kan leve med den skaden han evt har fått.

EN LITEN STJERNE~

Det finnes en liten stjerne

som vil lyse på din vei,

som vil trenge gjennom mørket.

Den vil lyse kun for deg.

som vil følge deg på din vei,

gjennom livets mange stunder.

Den vil aldri svikte deg.

som vil spre glede på din vei.

Den vil alltid være til stede,

denne stjernen er kun for deg.

som vil lyse opp din vei.

Hvis den får så kan den love

at mørket aldri vil komme til deg

Skrevet

Det var veldig trist å höre!!! Og det er vel desverre flere av oss her inn som vil få ubehagelige opplevelser når babyen blir födt så pröv å tenk på at nå får du og mannen din forberedt dere för bebisen kommer ut, i stedet for å få sjokk da, sykehuset kan forberede födselen og Jesper får en tryggest mulig velkomst til verden. Det er vel en fattig tröst... Vil også fortelle om en venninde som jeg fikk barn samtidig som forrige grav; hun fikk beskjed om at barnet var skadet, de fant avvik i hjernen og hun hadde feil med nyrer og en ting til. De måtte regne med operasjon av den nyfödte babyen og legene kunne ikke garantere at hun ville leve. Dette var feil! Denne jenta ble födt med en dysfunktionell nyre men ellers var alt i skjönneste orden og de var fulgt opp hele grav av spesialister. Man skal ikke belage seg på sånne feil men husk på at omfganget av skadene er vanskelig å si ved hjelp av ul og det kan hende at deres Jesper vil väre helt normal!

dette ble kanskje helt feil og altfor optimistisk når dere har behov for å sörge over en dårlig beskjed men det kan faktisk väre bedre enn du tror også og et sykt barn trenger foreldre som ikke er helt utslitte og nedkjörte:)

Du får holde oss oppdaterte på hva som skjer med dere og bruke oss som en klagemur!

Skrevet

Kjaere, kjaere Goeril...

Som de andre her vet jeg ikke hva jeg skal si. Graater en skvett for dere. Huff, saa leit. Kan ikke si annent enn at jeg ber for familien din--ber om at lille Jesper faar et godt liv og at han ikke skal ha det vondt. Haaper de finner ut hva som er galt snart, slik at dere ikke maa leve i det uvisste lenger...

Skrevet

Dette var fryktelig trist.

Håper det beste, og sender alle mulige gode tanker til både deg og lille Jesper i magen.

Skrevet

vet ikke hva jeg skal si , annet enn at dette var veldig trist......

Skrevet

Trodde aldri jeg skulle gråte for noe jeg leste på nettet men nå renner tårene som en foss.

Jeg føler virkelig med deg.

Aner virkelig ikke hva man skal si en i sik situasjon, jeg skulle så gjerne ønske jeg kunne gitt deg en klem.

La oss bare håpe på det beste.

Skrevet

uff å uff så ufattelig trist..... dette kan ikke være lett, vet ikke hva jeg skal skrive... sener masse klemmer å varme tanker til hele din familie.... så får vi håpe å få noen positive svar snart..... masse lykke til...

Skrevet

Så ufattelig trist Gøril =(

vet ikke helt hva jeg skal skrive.. alt er bare menigsløst i en sånn situasjon.. ordentlig urettferdig...

føler så med dere......

får bare håpe skadene ikke er så alvorlige, men at han kan leve med de...

sender mange mange klemmer fra meg til dere..... har dere i tankene mine... lykke til videre......

Skrevet

kjære Gøril!

dette var trist å høre,har ingen ord som dekker til nå

klem fra meg

Skrevet

Nei nei nei...Så ufattelig trist og urettferdig!!!!!!!!Fikk helt vont inni meg nå....Håper så inderlig at de tar alvorlig feil altså,det har jo skjedd før..men uansett,så vet nok lille gutt at dere elsker han masse!Sender deg mange varme klemmer jeg,selv om det ikke er noe trøst:( Har egentlig ikke ord for hvor trist dette var.....

klæm fra mæ

Skrevet

Uff...nå renner tårene her. Jeg er så utrolig lei meg på deres vegne, og har ikke noe klokt å si egentlig. Vil bare at du skal vite at jeg tenker på deg, og inderlig inderlig håper at dette kan gå godt likevel. Lykke lykke til! Stor klem

Skrevet

Oj dette var ikke bra... håper virkelig at det ikke er så alvorlig som det høres ut som. Kan ikke si noe annet enn at jeg tenker på deg og synes dette var veldig trist...

Skrevet

Så veldig trist, kjære deg! Tenkte jeg kunne si litt om det jeg vet om såkalt vannhode eller hydrocephalus, har tidligere jobbet på nevrokirurgisk avdeling der disse barna opereres. Jeg har truffet mange nydelige og godtfungerende barn med vannhode! Fant temaet omtalt på en side i pasienthåndboka, der det står:

De fleste spedbarn som får hydrocefalus, vil vokse og utvikle seg forholdsvis normalt dersom de får rask behandling. Vanligvis kan de gå i normal skole og følge samme klassetrinn som jevnaldrende.

Lykkelykke til!!

PS: link til siden: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=8586

Skrevet

Det var kjempetriste nyheter! Tenker masse på deg. Jeg skal også føde på Riksen og de er utrolig flinke der! Masse lykke til!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...